به دنبال 7 عملیات استشهادی صورت گرفت؛

توفان استشهادیون و از هم پاشیدگی صهیونیست‌ها

طی سه روز گذشته توفانی از عملیات استشهادی در فلسطین شکل گرفت که در جای جای سرزمین‌های اشغالی صهیونیست‌ها را هدف قرار داد. این توفان ضمن این‌که مقامات اسرائیلی را دچار ترس و وحشت کرده و بر آن داشت تا تدابیر امنیتی جدیدی را اتخاذ کنند، یک بار دیگر امید به پیروزی را در دل فلسطینی‌ها بیدار کرد.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۳

گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی با حمایت از این اقدامات گفتند انتفاضه فلسطینی‌ها تا پایان اشغالگری تداوم خواهد داشت.

به گزارش منابع خبری، تنها در روز گذشته فلسطین شاهد چهار عملیات شهادت‌طلبانه در قدس و کرانه باختری بود.

روز سه‌شنبه نیز سه عملیات شهادت‌طلبانه دیگر به وقوع پوست. طی عملیات شهادت‌طلبانه تاکنون شش فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. به این ترتیب تعداد شهدای انتفاضه از دو ماه پیش تاکنون به ۱۹۷ نفر رسیده است.

براساس اعلام منابع پزشکی فلسطینی، 17 نفر از شهدای انتفاضه زن هستند. انتفاضه اخیر فلسطینی‌ها با هتک‌حرمت‌های گسترده صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی آغاز شد. رسانه‌های فلسطینی در همین رابطه از کشته شدن 34 اسرائیلی و مجروح شدن بیش از 330 صهیونیست دیگر از آغاز این انتفاضه تاکنون خبر می‌دهند.

در جریان عملیات استشهادی روز سه‌شنبه یک گردشگر آمریکایی نیز کشته شد. این اتفاق در زمانی افتاد که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای اعطای کمک‌های جدید به صهیونیست‌ها وارد تل‌آویو شده بود.

در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی مجازات‌های جدیدی علیه آنان اتخاذ کرد.

این مجازات‌ها عبارتند از: بسته شدن تمامی منافذ ایجاد شده در دیوار حایل، تکمیل ساخت دیوار حایل، تعطیلی ایستگاه‌های رادیویی و رسانه‌های خبری فلسطین، تشدید مجازات کارفرمایانی که فلسطینیان را استخدام می‌کنند و لغو مجوز نزدیکان و خانواده‌های مجریان عملیات‌های استشهادی و محاصره خانه‌هایشان. از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با فرماندهان ارشد وارد مذاکره شد تا پیامدهای موج جدید عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها را که از اراضی اشغالی در کرانه باختری تا بیت‌المقدس و تا مناطقی مانند یافا و پتح تیکوا در شمال تل‌آویو کشیده شده است، بررسی کنند.

حمله به اتوبوس

به گزارش شبکه الجزیره، صبح دیروز صدای تیراندازی در باب الجدید بیت‌المقدس شنیده شد. در همین رابطه گفته شد به طرف یک اتوبوس اسرائیلی در نزدیکی چهارراه بین شمال قدس و شهرک‌نشین راموت شلیک شده است. کانال هفت تلویزیون اسرائیل در این باره اعلام کرد که افرادی مسلح از یک خودرو به سمت اتوبوس تیراندازی کرده‌اند، اما این حادثه تلفاتی در بر نداشته است. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که از دو روز پیش اسرائیل به‌دلیل تشدید عملیات شهادت‌طلبانه تدابیر امنیتی در محیط بیت‌المقدس و شهرهای کرانه‌باختری را افزایش داده بود.

روز سه‌شنبه نیز سه عملیات شهادت‌طلبانه در شهرهای قدس، تل‌آویو و یافا به‌وقوع پیوست که در جریان آن دو شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و در مقابل، یک افسر و یک شهرک‌نشین صهیونیست کشته و دست‌کم 14 نفر دیگر زخمی شدند. در عملیاتی که یک جوان فلسطینی عصر روز سه‌شنبه در بندر یافا واقع در شمال فلسطین اشغالی انجام داد، 14 صهیونیست زخمی شدند.

در تحولی دیگر اعلام شد یک عضو دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در یک عملیات امنیتی در منطقه مجاور نوار غزه به هلاکت رسیده است.

رادیو رژیم صهیونیستی با تحریف این خبر کشته شدن وی را در نتیجه شلیک گلوله از سوی نیروهای خودی در مرز غزه عنوان کرده است.

حمایت گروه‌های فلسطینی

گروه‌های مقاومت فلسطین از سه عملیات مقاومت روز سه‌شنبه تجلیل کردند.

سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش حماس ضمن تبریک این عملیات، گفت: خون پاک این شهدا زمینه‌ساز تشدید انتفاضه خواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم ضمن تبریک این عملیات و تمجید از مجریان آن، تاکید کرد که تداوم عملیات‌های مقاومتی نشانه پویایی انتفاضه و درک بالای ملت فلسطین از مسئولیت‌هایی است که در زمینه مقابله با دشمن اصلی ملت فلسطین و امت برعهده آن گذاشته شده است.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز عملیات شهادت‌طلبانه روز سه‌شنبه را نشانه پایبندی ملت فلسطین به انتفاضه دانست و تاکید کرد که انتفاضه در برابر عربده‌کشی‌های نظامیان صهیونیستی ادامه دارد.

در همین راستا، جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم از عملیات‌های قهرمانانه دیروز سه‌شنبه در قدس اشغالی، تل‌آویو و یافا تمجید کرد و از آنها به عنوان نقطه عطف جدیدی در مسیر انتفاضه یاد نمود.

هشدار سازمان ملل

سازمان ملل متحد اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با سرعت نگران‌کننده‌ای خانه‌های فلسطینی‌ را که حتی با کمک‌های بین‌المللی ساخته شده‌اند تخریب می‌کند.

به گزارش فارس، این نهاد بین‌المللی هشدار داد رژیم صهیونیستی ظرف دو ماه 121 ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها را که با کمک‌های بین‌المللی ساخته شده است، تخریب کرده است. به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، براساس گزارش سازمان ملل، اسرائیل از اول ژانویه 2016 تا دوم مارس، به بهانه غیرقانونی بودن، 121 ساختمانی را که با حمایت مالی بین‌المللی ساخته شده، تخریب کرده است. در سال 2015 نیز 108 خانه فلسطینی به همین سبک تخریب شده بود. براساس این گزارش، سازمان ملل تاکنون شماری خانه، یک مدرسه و تعدادی سرپناه‌ موقتی برای فلسطینی‌ها در کرانه باختری ساخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها