ممنوعیت ورود یک خبرنگار بار دیگر نشان داد برگزاری بازی های بسکتبال در تالار اختصاصی دانشگاه آزاد بی حاشیه دنبال نمی شود.
کد خبر: ۸۸۷۹۵۰
مصائب ورزش دانشگاهی در دانشگاه آزاد دادگان

جام جم ورزشی / افشین رضاپور ؛ بازی ششم دانشگاه آزاد و شهرداری اراک خیال اطرافیان دو آتیشه دانشگاه آزاد را راحت کرد زیرا اکنون می توانند با تساوی سه بر سه با حریف، به تک بازی باقیمانده از سریال هفتگانه در پلی آف لیگ برتر بسکتبال بهتر فکر کنند . دانشگاه آزاد 3 شهرداری اراک 3 اما این پایان داستان نیست.

دانشگاه آزاد بازنده 3 بازی در سه مرحله بازی های لیگ برتر برابر شهرداری اراک با تغییراتی در ترکیب تیم و آوردن صمد نیکخواه بهرامی از چین ، همین طور اضافه کردن 3 بازیکن خارجی در جنگ نابرابر، از یکسو ضعف های فدراسیون بسکتبال را در برنامه ریزی لیگ برتر به ویژه امکان استفاده از 3 بازیکن خارجی نشان داد که زحمات در طول یک فصل تیم ها ملاک نیست و با جابه جایی های چند روزه می شود همه آن زحمات را نادیده گرفت و از سوی دیگر پرده از شایبه هایی که در طول فصل درباره حمایت های آشکار و پنهان ازاین تیم شنیده شد را کنار زد.

دانشگاه آزاد که بازی هایش در حکیمیه و در درون دانشگاه آزاد واحد تهران شمال برگزار می شود با یکسری حمایت ها و تصمیم گیری ها از سوی مسئولان مستقیم و غیرمستقیم ، رفته رفته در حال تبدیل شدن به جزیره خودمختار در بسکتبال است.محمد دادگان معاونت تربیت بدنی دانشگاه آزاد که اصولا چهره ای فوتبالی است پس از چند سال که بین او و مدیریت در فوتبال فاصله افتاده است با رشته های مختلف ورزشی از جمله بسکتبال که سابقه طولانی در دانشگاه آزاد دارد سرگرم است. او در مدیریت ورزشی سلیقه و تجارب خاص به خود دارد از این رو در پی دو دوره مدیریت ورزش دانشگاه آزاد با مسلط شدن بر اوضاع ، فرصت های بدست آمده از خلاء مدیریت در بسکتبال ایران را از دست نمی دهد و هر بار به طریقی تازه از فرصت ها برای موفقیت تیم دانشگاه آزاد استفاده می کند.

دادگان که با هاشمی سرمربی تیمش 11 شکست را در بازی های سه مرحله لیگ برتر بسکتبال تجربه کردند ابتدا روی افزودن کاپیتان صمد در آغاز لیگ برتر برای مرحله پلی آف اصرار ورزیدند. بر اساس اساسنامه سازمان لیگ برتر، بازیکنان شاغل در لیگ های خارجی در صورت اتمام قراردادشان با این تیم ها می توانند در پلی آف تیم های لیگ برتر را همراهی کنند. از طرفی وقتی شکست های لیگ برتر با ناکامی در بسکتبال باشگاههای غرب آسیا گره خورد و بحران ، اردوی دانشگاه آزاد را پیش از رویارویی با شهرداری اراک فرا گرفت ، دادگان با مخارج هنگفت طی یک هفته سه بازیکن خارجی را به خدمت گرفت تا در فصل جاری رقابت های لیگ برتر بسکتبال بازنده تمام عیار نباشد.

با این حال گام های لرزان دانشگاه آزاد با کاپیتان خسته و تازه از چین برگشته به همراه خارجی های ناآماده باز هم دادگان را وارد عرصه رقابت های دو تیم کرد تا باردیگر روش هایی برای جبران کاستی های تیمش به ویژه در بعد روانی پیاده کند.او در وهله نخست از داوری آغاز کرد زیرا کادرفنی تیمش بارها در جریان باخت ها به داوری ها معترض بود از این رو انتخاب ناظران پیشکسوت که چند سالی توسط فدراسیون مشحون خانه نشین شده بودند نخستین گام در راه ایجاد جنگ روانی در اردوی تیم حریف و در میان داوران مسابقه بود. با این اقدام ها و در پی آن شکست بحث برانگیز شهرداری اراک با یک اختلاف امتیاز در بازی پنجم شایبه های زیادی از وجود دست های پشت پرده در حمایت از تیم دادگان به وجود آمد هر چند ترکیب تیم دانشگاه آزاد با کاپیتان قبراق تر که همیشه فرشته نجات هاشمی بوده و خارجی هایی که با گذشت زمان هماهنگ تر نشان دادند اوضاع تیم دادگان بهتر شد. اگر چه در همان بازی تیم شهرداری اراک پس از مصدومیت زودهنگام حامد آفاق ، یکی از شانس های پیروزی خود را از دست داده بود.

پیش از این بازی و در نخستین مسابقه پلی آف که دانشگاه آزاد در حکیمیه میزبان شهرداری اراک بود حاشیه هایی در پایان مسابقه به وجود آمد که کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال بازیکن خارجی تیم اراک را مقصر اتفاقات معرفی و وی را به یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

واکنش محمد کسایی پور سرمربی تیم شهرداری به حراست دانشگاه آزاد نیز در پایان همان بازی جالب توجه بود که گفت حراست دانشگاه آزاد خود به کنترل بیشتر نیاز دارند! این اتفاقات در طول فصل بارها از سوی کادر فنی با همراهی حراست دانشگاه آزاد تکرار شده بود.

تماشاگران پتروشیمی بندرامام یک روز بعد از بازی این تیم با دانشگاه آزاد در تالار دانشگاه آزاد واحد تهران شمال با رای فدراسیون بسکتبال از حضور در بازی خانگی محروم شدند جالب اینجاست که حریف پتروشیمی بندرامام از بین برنده دیدار تیم های دانشگاه آزاد با شهرداری اراک تعیین می شود!

درگیری با خبرنگاران هم در این تالار سوژه رسانه ای در فصل جاری لیگ برتر بسکتبال است. یک بار خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به اتهام شنود گفته های هاشمی ! در کنار زمین با برخورد نامناسب وی و نیروهای حفاظت روبه رو می شود و بار دیگر در همین بازی آخر دستور منع حضور خبرنگار روزنامه خبرورزشی به تالار دانشگاه آزاد واحد تهران شمال صادر می شود تا حاشیه های ورزش دانشگاهی در دانشگاه آزاد به اوج برسد. ظاهرا مربیان و مسئولان دانشگاه آزاد این خانم خبرنگار را به اتهام حاشیه سازی در بازی قبلی به امپراطوری خود در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال راه ندادند! آنها پیش از این اتفاق فدراسیون بسکتبال را در جریان ممنوعیت ورود این خبرنگار قرار داده بودند اما از فدراسیون کسی خبرنگار خبرورزشی را که در چند ماه گذشته به عنوان رییس کارگروه بسکتبال در رسانه ها نیز مشغول به کار بوده مطلع نکرد.

گاه در بسکتبال پای منافع که وسط می افتد جای دوست و دشمن عوض می شود. در پایان بازی دیروز برخی رسانه ها نیز از برخورد تند محمد دادگان با خبرنگاران نوشتند و توضیح دادند بحث‌های دادگان با خبرنگاران ادامه‌دار بود و در نهایت با صدای بلند مدیر دانشگاه آزاد و برخورد نامناسب مسئولان حفاظت این سالن به پایان رسید.

تاکنون این حاشیه ها از سوی فدراسیون بسکتبال به جز برخورد سریع با میهمانان ، واکنش جدی برای دانشگاه آزاد میزبان به همراه نداشته و این حوادث پرسش بزرگی که به وجود می آورد این است جایی که خیلی چیزها قربانی بردن می شود در بازی بعدی یا بازی های بعد تر چه کسانی به عنوان مربی ، بازیکن ، داور ، خبرنگار و تماشاگر مورد لطف اهالی بسکتبال حکیمیه قرار می گیرند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها