معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری:

آمار معتادان در ایران از متوسط جهانی بالاتر است

طی 10 سال گذشته در کشور مصرف مواد مخدر صنعتی به 25 درصد افزایش یافته است.گردش مالی سالیانه حدود 1600 میلیارد دلاری از تجارت مواد مخدر در جهان به این معنا است که جهان با چالش و بحران عظیم اعتیاد رو به رو است.
کد خبر: ۸۸۷۲۵۲
آمار معتادان در ایران از متوسط جهانی بالاتر است

به گزارش جام جم آنلاین ، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در خصوص اعتیاد جوانان گفت:گردش مالی حدود 1600 میلیارد دلار در تولید و توزیع مواد مخدر در جهان که اقتصادی ناسالم را یدک می کشد تاثیرات بسزایی در ایجاد ناامنی،فسادهای مالی و اقتصادی،حتی جنایت های هولناک دارد که اقتصادی نامطلوب را رقم می زند.

دکتر پرویز افشار با بیان این مطلب که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل گزارشاتی را عنوان کرده است، افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل در سال گذشته حدود 250 میلیون نفر حداقل یک مرتبه مواد مخدر را مصرف کرده اند که برای تامین مواد مخدر مصرفی این افراد حدودا 11 میلیون نفر در تولید و توزیع مواد مخدر نقش داشته اند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: مصرف مواد مخدر علاوه بر تاثرات منفی بر اقتصاد، سیاست و فرهنگ یک جامعه هدف اصلی شان تخریب نسل جوان است که بر جنبه های اجتماعی کشورها تاثیر می گذارند.

افشار افزود: متاسفانه در ایران الگوی مصرف به سوی مواد مخدر صنعتی تغییر پیدا کرده است و زنان بیشتر گرایش به مصرف مواد مخدر دارند. طی یک دهه گذشته میران مصرف مواد مخدر صنعتی از 3 درصد به 25 درصد رسیده است.که در این میان تمایل زنان به دو برابر رسیده است.

این مقام عالی رتبه با اشاره به این موضوع که سوء مصرف مواد مخدر صنعتی تاثیرات مخربی بر ذهن و کنترل شخصیت مصرف کنندگان دارد، گفت: اغلب مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی در گسترش ویروس ایدز و بیماری های نوظهور عصر جدید نقش دارند زیرا عامل اصلی این بیماری های استفاده از سرنگ مشترک برای تزریق است.با توجه به اینکه آمار معتادان در ایران از متوسط جهانی بالاتر است نیز زنگ خطری برای از بین رفتن ارزش ها در نسل جدید به شمار می رود و همسایگی با کشوری که مرکز تولید مواد مخدر سنتی در دنیا است هشدار جدی است که باید جدی گرفته شود.

دکتر افشار در پایان خاطر نشان کرد:هیچ یک از افراد جامعه در برابر مصرف مواد مخدر مصونیت ندارد و اعتماد به نفس کاذب باعث می شود تا برخی افراد تصور کنند مصرف تفریحی مواد مخدر اعتیادآور نیست.در حالیکه هر فرد در هر سن و موقعیت اجتماعی که باشد در خطر اعتیاد قرار دارد و تنها مسئله ای که مانع از اعتیاد می شود مهارت نه گفتن به مواد مخدر است.

منبع: شبکه مجازی آستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها