همراهی مفید در سفرهای نوروزی

همه ساله با فرارسیدن فصل رویش طبیعت و آغاز سال نو، سفرهای نوروزی آغاز می‌شود. از آنجا که همیشه در طول سفر،‌ احتمال بروز حوادث وجود دارد، لازم است با خود همراهی داشته باشیم تا در مواقع اضطرار و خطر از ما حمایت کند.
کد خبر: ۸۸۷۰۷۸

این یار و همراه حیاتبخش، کیف امداد و کمک‌های اولیه است که با استفاده از وسایل و تجهیزات داخل آن، ‌نه‌تنها جان خود و اعضای خانواده بلکه جان مسافران دیگر را هم می‌توانیم نجات دهیم.

کیف باید حاوی چه وسایلی باشد

جعبه کمک‌های اولیه در خودروهای شخصی باید داخل ماشین و نزدیک سرنشینان به گونه‌ای قرار گیرد که تمام سرنشینان به آن دسترسی داشته باشند. با توجه به آسیب‌های مرتبط با حوادث احتمالی در سفرهای نوروزی که بیشتر از نوع آسیب استخوانی، عضلانی، جراحت، سوختگی، مسمومیت و گزش‌هاست، باید کیف کمک‌های اولیه شامل لوازم ذیل باشد.

بتادین، پد الکلی، دستمال مرطوب ضدعفونی کننده، دستکش یکبار مصرف، پنس، چند عدد گاز استریل با تاریخ مصرف مشخص، چسب زخم، چند عدد باند نواری 5 و 5/7 سانتی، باند‌کشی (برای بانداژ عضو ضرب دیده)، سرژی فیکس (نوعی باند برای تثبیت پانسمان)، گاز وازلینه (برای پانسمان موضع سوختگی)، پنبه، سنجاق، قیچی، صابون کاغذی، چراغ قوه قلمی، آتل انگشتی (وسیله‌ای برای تثبیت موضع شکستگی)، ماسک، ناخن‌گیر و داروهایی همچون قرص سرماخوردگی، دیمن هیدرینات (ضدتهوع و ضدسرگیجه)، قرص آنتی‌هیستامین، پماد سوختگی، پرل زیر زبانی یا اسپری نیتروگلیسیرین (برای التیام درد قفسه سینه در بیماران قلبی) و انواع مسکن‌ها از این جمله‌اند.

محسن ریاحی‌پور

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها