توافقنامه پنج ساله انتقال فناوری توربین های کلاس F به عنوان نخستین گام برای بومی سازی این نسل از توربین های نوین، با شرکت «زیمنس» آلمان امروز در برلین به امضا رسید.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۱
امضای توافقنامه انتقال فناوری توربین های کلاس Fبین ایران و آلمان

به گزارش جام جم آنلاین ، توربین SGT5-4000F از پیشرفته ترین و مطمئن ترین توربین های گازی کلاس F در دنیا است که می تواند در شرایط ایزو توان 307 مگاوات با بازده حرارتی 40.1 درصد تولید کند و میزان NOX و CO حاصل از کارکرد آن با سوخت گازبه ترتیب 25 و 80 PPM می باشد که با بایسته های زیست محیطی بین المللی مطابقت دارد.
در صورت بکارگیری این توربین در سیکل ترکیبی می توان به بازده 59 درصد دست پیدا کرد که فاصله اندکی با بازده سیکل ترکیبی توربین های بزرگ کلاس H دارد.

این توافقنامه با نام تجاری SGT5-4000F در نشستی با حضور «حمید چیت چیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان و همچنین مدیران عامل دو شرکت مپنا و زیمنس در شهر برلین کشور آلمان، به امضا رسید.

مدیرعامل مپنا پیش از این اعلام کرده بود این شرکت در مناقصه بین المللی هندوستان تجهیزاتی را به شرکت جنرال الکتریک آمریکا فرخته و برای ورود به ساخت توربین های کلاس F آماده است.
وی افزوده بود: موافقت راهبردی با شرکت زمینس برای ساخت صد درصدی توربین های کلاس F به عمل آمده است و از اکنون گام آخر یعنی ساخت پره های ردیف اول توربین های کلاس F را در نظر داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها