سخنگوی وزارت امور خارجه:

ظریف به 6 کشور آسیایی سفر می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه به شش کشور آسیایی به منظور پیگیری تحرک دیپلماتیک ایران در دوران پسابرجام خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۶۳۶
ظریف به 6 کشور آسیایی سفر می کند

به گزارش جام جم آنلاین ، حسین جابری انصاری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان که از 15 اسفند آغاز می شود از جاکارتا پایتخت اندونزی شروع خواهد شد که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده کشورهای اسلامی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی است.

وی افزود: آقای ظریف همچنین در ادامه به کشورهای تایلند، ‌برونئی، نیوزیلند،‌ استرالیا و یک کشور دیگر آسیایی نیز سفر خواهد کرد و در این سفرها یک هیئت اقتصادی بزرگ نیز وزیر امورخارجه را همراهی می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تحرک دیپلماتیک ایران در دوران پسابرجام در مسیر استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشورمان و گسترش مناسبات دو جانبه با کشورهای آسیایی جزئی از برنامه های این وزارتخانه برای رایزنی های دیپلماتیک در عرصه اقتصادی است.

وی پیگیری مسائل اقتصادی و همچنین تفاهم نامه های امضا شده میان ایران و کشورهای آسیایی و نیز رایزنی های سیاسی و بین المللی در موضوعات مختلف را یکی دیگر از اهداف سفر وزیر امور خارجه به شش کشور آسیایی برشمرد.

جابری انصاری همچنین درباره لغو شدن سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران هم که قرار بود امروز 10 اسفند انجام شود توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه دلیل اصلی تعویق این سفر را مهار تشدید اختلافات داخلی کشور بروندی و جلوگیری از تبدیل شدن آن به بحران دانست و گفت: رئیس جمهور آفریقای جنوبی با توجه به مسئولیت های منطقه ای خود در قبال کشور بروندی، نتوانست در تاریخ از پیش تعیین شده به تهران سفر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها