مرد جنایتکار که فهرست سیاهی برای قتل زنان سالخورده در ابرکوه داشت، پس از دومین جنایت خود شناسایی و دستگیر شد. قاتل سریالی با انتقال به محل‌های جنایت صحنه قتل دو پیرزن را بازسازی کرد.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۶
فهرست سیاه قاتل برای زنان سالخورده

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از اوایل دی امسال و در پی قتل زن سالخورده‌ای به نام جواهر در یکی از محله‌های شهرستان ابرکوه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

ماموران پس از اطلاع، برای بررسی موضوع به محل قتل اعزام شدند و با ورود به خانه قدیمی، مرد سالخورده‌ای را دیدندکه گریه‌کنان کنار جسد همسرش ایستاده بود. وسایل به هم ریخته منزل نیز نشان می‌داد طلاهای مقتول و مقداری پول سرقت شده است .

موضوع این جنایت به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای ابرکوه گزارش و شوهر مقتول برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی در اظهاراتش گفت: من و همسرم در خانه‌ای که جنایت رخ داده به عنوان سرایدار و نگهبان کار می‌کنیم. صاحبخانه نیز در خارج از کشور زندگی می‌کند. شب‌هنگام برای سرکشی به آغل گوسفندان رفته بودم و همسرم در خانه تنها بود. پس از ساعاتی وقتی بازگشتم، چند بار همسرم را صدا زدم اما پاسخی نداد و برق اتاق هم خاموش بود. وقتی چراغ را روشن کردم با جسد غرق در خون همسرم رو به رو شدم.

ماموران از طریق کارشناسان پزشکی قانونی متوجه شدند پیرزن براثر ضربه‌های جسمی سخت که برسرش وارد شده، به قتل رسیده و آثار خراش‌های روی بدن مقتول حاکی از آن بود که پیش از مرگ با قاتلش درگیر شده تا از دستش فرارکند.

دومین جنایت

با گذشت دوماه از وقوع این جنایت، جمعه هفته گذشته ماموران انتظامی از گم شدن زن 71 ساله ای در محله دیگری از شهرستان ابرکوه مطلع شدند. با تحقیق از این خانواده مشخص شد مادرشان برای خرید از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته و موفق به یافتن وی نشده‌اند.

در این مرحله مشخصات و عکس زن گمشده به نام زهرا در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت و حتی به مراکز پلیس شهرهای اطراف نیز ارسال شد. عصر همان روز، ماموران پلیس آگاهی در تماس ماموران آگاهی شهرستان تفت از کشف جسدی در گورستان آنجا مطلع شدندکه شباهت بسیاری به زن سالخورده داشت. باتوجه به این‌که جسد پیدا شده به پزشکی قانونی منتقل شده بود، خانواده پیرزن برای شناسایی جسد در پزشکی قانونی حاضر شدند و با مشاهده جسد هویت او را تائید کردند و مشخص شد که طلاهای زهرا هم سرقت شده است.

با وقوع این دو جنایت این فرضیه پیش روی پلیس قرار گرفت که احتمال دارد قتل این دو زن سالخورده با هم مرتبط باشد. بنابراین به تحقیقات ادامه دادند تا این‌که یک روز بعد از قتل زهرا، ماموران در تحقیقات محلی متوجه شدند یکی از اهالی اتفاقی زن سالخورده (مقتول) را دیده که سوار یک خودروی نیسان آبی شده است. با کشف این سرنخ تحقیقات برای شناسایی راننده خودروی نیسان ادامه یافت و پس از چهره‌نگاری مشخص شد، راننده خودرو شباهت زیادی به یک سارق سابقه‌دار دارد.

دستگیری قاتل سریالی

ماموران مخفیگاه‌های این متهم را زیر نظر گرفتند تا این‌که سه روز پیش خانه او را در یکی از محله ‌های اطراف شهرستان ابرکوه شناسایی و متهم را همان جا دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به قتل زن سالخورده اعترف کرد و گفت: مدتی بود در جست و جوی زنان سالخورده بودم تا طلاهایشان راسرقت کنم. چند روز پیش از این جنایت، پیرزنی را دیدم که طلاهایی همراه داشت. چند روزی زیر نظرش گرفتم و متوجه شدم تنها زندگی می‌کند. روز حادثه پیرزن را در خیابان دیدم که منتظر خودروی عبوری بود. به بهانه این‌که مقصدم بااو یکی است سوارش کردم و در میان راه تغییر مسیر دادم. او ترسیده بود و می‌خواست توقف کنم اما توجهی نکردم و حوالی گورستان او را از خودرو پیاده و با چادر خفه‌اش کردم. بعد هم طلاهایش را دزدیدم.

ماموران که احتمال می‌دادند این مرد سابقه‌دار در قتل جواهر هم نقش داشته باشد، به تحقیق از وی پرداختند تا این‌که روز سه‌شنبه به قتل این زن هم با انگیزه سرقت طلاهایش اعتراف کرد و گفت: چند روزی خانه جواهر را زیر نظر گرفتم و شب جنایت زمانی که متوجه شدم شوهرش برای ساعتی طولانی خانه را ترک کرده است، از بالای دیوار وارد ساختمان شده و با چوبدستی او را کشتم و طلاهایش را سرقت کردم. اگر دستگیر نمی‌شدم، جنایت‌های خود را ادامه می‌دادم .

سرهنگ احمد کمالی، فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در این باره گفت: با اعتراف متهم به این دو فقره قتل روز گذشته او صحنه‌های جنایت را بازسازی کرده و روانه زندان شد. تحقیقات درخصوص قتل‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها