رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری رزمایش موشکی در اسفندماه امسال، گفت: رزمایش موشکی ترکیبی از آزمایش انواع موشک‌هاست که با هدف آموزش، پژوهش، ارزیابی زمانی، شناسایی محصول جدید و تحویل کالا صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۳۴۶۶
رزمایش موشکی سپاه نمایش اقتدار نیروهای مسلح

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سرلشگر فیروزآبادی در حاشیه اولین جلسه شورای هماهنگی سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان در جمع خبرنگاران،‌اظهار کرد: رزمایش موشکی سپاه ویژگی ممتازی از سایر رزمایش‌های نیروهای مسلح ندارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح به دلایل مختلف و بر اساس زمان‌بندی رزمایش‌های مختلف را اجرا می‌کنند، توضیح داد: یکی از اهداف برگزاری رزمایش‌ها، آموزش عملی برای استفاده از وسایل رزمی مدرن و ارزیابی عملکردها در این راستا است.

وی افزود: هدف دیگر از برگزاری رزمایش‌های موشکی تست سلاح‌ها و مواد صنعتی تولید شده است که هر چند ماه یک بار باید بررسی شود. همچنین وزارت دفاع دو دسته آزمایش یکی در مراحل ساخت و یکی زمان تحویل سلاح‌های انجام می‌دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: این رزمایش نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و زنده بودن نیروهای مسلح است و میزان توان نیروهای مسلح را به دشمنان نشان می‌دهد.

فیروزآبادی همچنین در رابطه با سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان، گفت: اولین جلسه شورای هماهنگی این سند امروز تصویب شد و این شورا وظیف دارد بر اساس چشم‌انداز، راهبردها و اهداف و مسئولیت‌های اجرایی که برای دستگاه‌های مختلف جهت خدمت‌رسانی به رزمندگان مقرر شده و همچنین در قانون برنامه چهارم آمده است، این سند را در مسیر اجرا قرار دهد.

وی افزود: این سند شامل رزمندگانی می‌شود که در مناطق جنگی خدمت کرده‌اند. همچنین شامل آن دسته از کارکنان دولت که در مناطق جنگی حضور داشته و رزمندگانی که به صورت داوطلب در جبهه حضور یافته‌اند و کارمندانی که در وزارتخانه‌های مختلف برای کمک به رزمندگان وارد جبهه شدند و در جنگ شرکت کردند می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه رزمندگان بر اساس ایمان و ایثار و اعتقاد به حضرت امام (ره) و مسیر انقلاب به جبهه‌ها رفته‌اند و از کسی طلبکار نیستند، گفت: نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران و مسئولان نیروهای مسلح وظیفه و تکلیف دارند نسبت به خدمت‌رسانی به رزمندگان اقدام کرده و از این مهم غفلت نکنند.

فیروزآبادی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به رزمندگان تکلیف ماست نه خواست رزمندگان، گفت: سند خدمت‌رسانی به رزمندگان طوری تنظیم شده که همه ابعاد را در برمی‌گیرد و همه دستگاه‌های اجرایی را در خدمت رزمندگان قرار می‌دهد. البته خدمت‌رسانی به رزمندگان کار آسانی نیست چرا که تعداد آنها بسیار زیاد است و باید شناسایی شده سپس اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: در این جلسه آیین‌نامه شورا تصویب شد و پنج پیشنهاد مطرح و بررسی شده است. تا در جلسه بعد جامعه هدف به طور دقیق مشخص شود و حدود خدمات را برآورد کنیم.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه یک کمیسیون اصلی زیر نظر شورا تشکیل شده تا اقدامات اساسی اولیه را انجام دهد در رابطه با اینکه آیا رزمندگان جبهه‌های سوریه و عراق شامل این سند خواهند شد، گفت: این مسأله نوظهور است و در قوانین و مقررات پیش‌بینی نداشتیم اما یک اصل کلی این است که اگر ستاد کل نیروهای مسلح منطقه‌ای را به عنوان منطقه جنگی اعلام کند رزمندگان آن منطقه مشمول مصوبات می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها