فدراسیون تنیس به دنبال حضور بازیکنان ایرانی خارج از کشور در تیم ملی است اما تاکنون با جواب منفی آنها روبرو شده است.
کد خبر: ۸۸۳۱۳۷
دست رد بازیکنان خارج نشین تنیس به فدراسیون

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از ایسنا، فدراسیون تنیس از سال دو سال پیش به صورت جدی به دنبال اضافه کردن بازیکنان ایرانی مقیم خارج از کشور به تیم ملی بود و از سال 2013 برای حضور در مسابقات دیویس کاپ تصمیم گرفت از این قبیل بازیکنان استفاده کند. محمد نیاکی اولین بازیکنی بود که به اردوی تیم ملی دعوت شد اما او اردوی تیم ملی را بدون اطلاع ترک کرد. در این میان گفته شد که نیاکی پاسپورت کانادایی‌اش را تغییر نداده و بدون اطلاع از کشور خارج شده است.

پس از محمد نیاکی، البرز اخوان تنیس‌باز مقیم آلمان دومین بازیکنی بود که پیش از مسابقات دیویس کاپ 2013 وارد اردوی تیم ملی شد. اخوان نیز نتوانست خود را در ترکیب تیم ملی به طور ثابت جا کند و گفته شد بازی او نظر کادر فنی تیم ملی را جلب نکرده است.

پس از این دو نفر صحبت از حضور بازیکنانی شد که مقیم آمریکا و سوئد هستند. حتی سرمربی تیم ملی نیز با سفر به آمریکا به صورت حضوری با وحید میرزاده و الکساندر سرکیسیان صحبت کرد که آنها تمایلی برای پیوستن به تیم ملی از خود نشان ندادند.

از سال 2014 نیز حرف از حضور نیما مدنی بازیکن ایرانی مقیم سوئد در تیم ملی هست اما تاکنون عملی نشده و این طور که مشخص است نباید بر روی حضور این بازیکن در تیم ملی نیز حساب باز کرد.

بازیکن سازی موضوعی است که تنیس ایران به شدت به آن نیاز دارد و اگر تاکنون بازیکنان داخلی نتوانسته اند به سطحی برسند که از آنها در تیم ملی استفاده کرد، این یک ضعف بزرگ است. بهتر بود به بازیکنانی که در رده جوانان هستند بیشتر بها داده می شد و به مسابقات بین المللی بیشتری اعزام می شدند تا فدراسیون این چنین دچار کمبود بازیکن نباشد و مجبور نشود در سراسر جهان به دنبال بازیکن بگردد تا برای تیم ملی تنیس بازی کنند و در نهایت نیز آنها جواب منفی بدهند.

مسئولان فدراسیون بارها گفته اند که درهای تیم ملی بر روی بازیکنان ایرانی مقیم کشورهای خارجی باز است و در صورت تمایل می توانند برای ایران بازی کنند اما نکته مهم اینجاست بازیکنانی که بتوانند حرفی برای گفتن در تنیس داشته باشند، تمایلی برای از دست دادن امکاناتشان در کشورهای دیگر و بازی کردن در تیم ملی ایران ندارند. از این رو فدراسیون بهتر است تمام تمرکز خود را بر روی نیروهای جوان داخلی خود بگذارد شاید در این صورت بتواند بهتر نتیجه بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها