رئیس هیأت داوری انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در گفتگو با جام جم آنلاین :

برخورد با آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا هیجانی بود / دلیل آتش سوزی قطعات نامرغوب نبود

شرکت پالایش نفت لاوان در اطلاعیه ای با اشاره به مهار آتش سوزی جزئی در کمپرسور گردشی واحد تصفیه فرآورده های میان تقطیر پالایشگاه لاوان، اعلام کرد: این حادثه هیچ گونه صدمه جانی نداشته است و عملیات تولید بدون وقفه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۹۰۴۵
جزئیات آتش سوزی در پالایشگاه لاوان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت لاوان، شامگاه چهارشنبه (١٤ بهمن ماه) متعاقب بروز نقص فنی در کمپرسور گردشی واحد تصفیه فرآورده های میان تقطیر شرکت پالایش نفت لاوان که از جمله واحدهای تازه احداث شده این شرکت است، به دلیل وقوع آتش سوزی جزیی بلافاصله واحد از سرویس خارج شد که پس از بررسی های اولیه و ارزیابی های فنی، اقدام های لازم برای راه اندازی دوباره واحد در دست انجام است.

شایان یادآوری است که این واحد عملیاتی از یک ماه پیش به صورت آزمایشی در سرویس بوده است.

بروز این مشکل عملیاتی، هیچگونه آسیب یا صدمه جانی در پی نداشته و خسارت مالی نیز بسیار جزئی برآورد شده است، همچنین هیچگونه وقفه ای در روند عملیات تولید پالایشگاه رخ نداده است.

وزارت نفت هم اعلام کرد: آتش سوزی جزئی در یکی از کمپرسورهای واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه نفت لاوان در کمتر از هفت دقیقه مهار شد و این کمپرسور ظرف 10 روز آینده دوباره به مدار تولید باز می گردد.

پالایشگاه لاوان شامگاه چهارشنبه (١٤ بهمن ماه) به دلیل نقص فنی در یکی از کمپرسورهای واحد بهبود کیفیت گازوئیل که در مرحله پیش راه اندازی بوده است، با یک آتش سوزی جزئی روبرو شد که با هوشیاری واحدهای ایمنی و آتش نشانی، این آتش سوزی جزئی در طول هفت دقیقه مهار شد.

به گفته شاهدان عینی، آتش سوزی در پالایشگاه لاوان در محوطه ای کوچک رخ داده و با توجه به مهار فوری آن هیچ گونه آسیبی به واحد تولید فرآورده نفتی نرسیده است.

بر اساس این گزارش، همه واحدهای پالایشگاه لاوان هم اکنون بدون هیچ گونه مشکلی در مدار تولید قرار دارند و کمپرسور آسیب دیده طی 10 روز آینده دوباره وارد مدار تولید می شود.

کمپرسور آسیب دیده در واحد بهبود کیفیت گازوئیل پالایشگاه لاوان در مرحله پیش راه اندازی بوده، بنابراین وقوع این حادثه جزئی در این بخش، دیگر بخش ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد و هیچ گونه کاهش تولید گازوئیل صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها