با برگزاری اولین دور انتخابات درون حزبی در آمریکا مشخص شد

شکست غیرمنتظره، پیروزی با شیر یا خط

انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا از روز گذشته در ایالت آیوا رسما آغاز شد. در همین حال پایگاه خبری «رادیوی عمومی ملی» آمریکا خبر داد که براساس جدیدترین نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی بلومبرگ و روزنامه دوموین رجیستر، «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» با فاصله اندکی از رقبای هم‌حزبی خود در ایالت آیوا پیش افتاده‌اند.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۷

بنابر نتایج این نظرسنجی که پیش از رای‌گیری انجمن حزبی آیوا که نخستین رای‌گیری درون‌حزبی ایالات آمریکاست، انجام شده ترامپ با کسب 28 درصد آرای پرسش‌شوندگان در رتبه نخست قرار دارد و اختلاف او با «تد کروز» که تا اندکی پیش در رتبه اول قرار داشت، به 5 درصد رسیده است. کروز با 23 درصد آرا در رتبه دوم نامزدهای مورد علاقه جمهوریخواهان قرار دارد.

در میان دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون عقب‌افتادگی خود را از برنی ساندرز جبران کرده و با کسب 45 درصد آرا در رتبه نخست قرار دارد. برنی سندرز نیز با 3 درصد رای کمتر در رتبه دوم قرار دارد و حائز 42 درصد آرای پرسش‌شوندگان است.

بسیاری از ایالت‌های آمریکا مانند آیوا، آلاسکا و نوادا به جای برگزاری انتخابات مقدماتی، انتخابات انجمن‌های حزبی برگزار می‌کنند. انجمن‌های حزبی یک روش متعارف برای انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری آمریکاست. نتیجه این انتخابات نامزدهای نهایی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را
مشخص می‌کند.

در مجموع ۱۲ نامزد جمهوریخواه و سه دموکرات در این انتخابات مقدماتی که ایالت به ایالت برگزار می‌شود، با یکدیگر رقابت می‌کنند. این انتخابات تا ماه ژوئن ادامه خواهد داشت. انتخابات درون‌حزبی در هر ایالت به صورت جداگانه برگزار شده و برخی ایالت‌ها نقشی کلیدی در معرفی نامزدنهایی دارند، طوری که پیروزی در این ایالت‌ها تا حد زیادی پیروزی در مرحله نهایی را تضمین می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها