به گزارش جام جم آنلاین ، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه ناوگان تاکسیرانی شهر تهران ۱۷ هزار تاکسی فرسوده دارد، اظهارکرد: معتقدم در شهری مانند تهران جمعیت، ازدحام و وسعت بیش از سایر شهرهاست و بالطبع پیمایش تاکسی نیز بیشتر است بنابراین باید سن فرسودگی تاکسی ها ۵ سال لحاظ شود. این در حالیست که در طرح نوسازی ناوگان، تاکسی هایی با عمر بیش از ۱۰ سال مشمول طرح نوسازی قرار گرفته اند.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی که خودروی آنها شامل این طرح می شود، از امروز ۱۲ بهمن تا ۲۱ بهمن ماه جاری مهلت دارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت نام جهت نوسازی خودروی خود اقدام کنند، گفت: رانندگان با ارایه مدارک مورد نیاز ازجمله اصل سند خودرو، کارت خودرو ، کارت ملی ، اصل پروانه بهره برداری ، اصل پروانه فعالیت نسبت به انتخاب دو گزینه سمندEF ۷ و پژو ۴۰۵ اقدام کنند .
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در طرح نوسازی قرار است بانک ها ۳۰ هزار فقره وام و تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با بهره ۱۶ درصد و در قالب ۴۸ ماه بازپرداخت به متقاضیان ارایه کنند، تصریح کرد: در عین حال گواهی اسقاط خودروی فرسوده شان نیز معادل ۵ میلیون تومان خواهد بود. از این رو انتظار داریم در رقم پیش بینی شده به منظور سود تسهیلات ارایه شده از سوی دولت بازنگری جدی صورت گیرد تا رانندگان تاکسی با فراغ بال بتوانند نسبت به تبدیل خودرویشان و خدمات رسانی بهتر به شهروندان اقدام کنند.
تشکری هاشمی تاکید کرد: ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی پیکان فرسوده که بسیار آلاینده هستند در اولویت نوسازی قرار گرفته و در قالب فاز نخست نوسازی می شوند.
به گفته تشکری هاشمی در بهار آینده، ۲۱ درصد ناوگان ۸۰ هزار تایی تاکسی های تهران نوسازی خواهند شد که تاثیر به سزایی در کاهش انتشار الایندگی دارد.
وی با اشاره به اینکه هر پیکان فرسوده معادل ۴۰برابر یک خودروی یورو ۲ تولید آلودگی دارد، گفت: هر تاکسی به نسبت پیمایش بالایی که دارد روزانه بطور متوسط ۱۲ کیلوگرم تولید آلایندگی دارد. از این رو با نوسازی تاکسی های پیکان حجم بسیاری از انتشار آلاینده ها کاهش می یابد.
منبع: مهر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد