سی ‌و چهارمین جشنواره فیلم فجر شامگاه دیشب با حضور اهالی سینما و اصحاب رسانه در تالار وحدت تهران آغاز به کار کرد و از مهدی فخیم‌زاده، رضا کیانیان، محمدمهدی دادگو و رویا تیموریان به پاس یک عمر فعالیت سینمایی تجلیل شد. اجرای برنامه را احسان کرمی به‌عهده داشت.
کد خبر: ۸۷۷۹۶۴
سلام سینما به سیمرغ‌ها

اجرای بخشی از مراسم افتتاحیه به‌عهده بهرام رادان و مهناز افشار بود که پیشتر به عنوان بازیگر در فیلم‌هایی چون شور عشق و پل چوبی با یکدیگر همکاری کرده بودند.

علی جنتی، حجت‌الله ایوبی و محمد حیدری همچنین طی پیام‌هایی جداگانه، نسبت به آغاز مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور اظهارنظر کردند.

ایوبی هم جشنواره فیلم فجر امسال را به شهیدان مدافع حرم پیشکش کرد و در پیام خود نوشت: مردان کارآزموده عرصه کلام، آرش‌گون، زه سخن از کمانِ عقلانیت ایرانی کشیدند. تیرِ سخن دل تیرگی‌ها و بدگمانی‌ها را درید و «کلمه» بر درفش پیروز شد. این پیروزی را مرهون مردانِ با تدبیر این روزگاریم.

در حالی‌که جشنواره فیلم فجر از امروز کار خود را شروع کرده، رونمایی از پوستر فیلم‌های حاضر در این رویداد کماکان ادامه دارد.

«عادت نمی‌کنیم» ساخته ابراهیم ابراهیمیان یکی از این فیلم‌هاست که پوستر آن روز گذشته رونمایی شد. نکته مهم این پوستر نوشتن کلمه «عادت» است که عامدانه و خلاف قاعده به صورت «آااادت» نوشته شده. محمدرضا فروتن، حمیدرضا آذرنگ و ساره بیات از جمله بازیگران این فیلم هستند که چهره آنها در این پوستر دیده می‌شود.

اما جالب اینجاست چهره هدیه تهرانی که یکی از نقش‌های اصلی کار را بازی می‌کند، پشت یک پنجره و به‌صورت ناواضح دیده می‌شود. طراحی این پوستر را میثم میرزایی انجام داده است.

پوستر فیلم «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا هم روز گذشته رونمایی شد؛ این اثر با استفاده عکسی از پرویز پرستویی و مریلا زارعی از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده است.

پرستویی که نقش شخصیت اصلی این فیلم را بازی می‌کند، در این عکس انگشتری به دست راست خود دارد و با همان دست نیمی از صورت خود را پوشانده و به جایی خارج از قاب نگاه می‌کند.

نمایش فیلم‌ها هم از امروز در برج میلاد (کاخ هنرمندان)، پردیس سینمایی ملت (کاخ مردمی جشنواره) و دیگر سینماهای تعیین‌شده پایتخت شروع می‌شود و فیلمسازان و سینماگران مختلف طی ده روز و در بخش‌های سودای سیمرغ و نگاه نو و برای به دست آوردن سیمرغ‌های بلورین با هم رقابت می‌کنند. به دلیل کیفیت خوب فیلم‌ها طبق گمانه‌زنی‌ها و نظر کارشناسان، پیش‌بینی این‌که چه فیلم‌هایی عنوان‌های برتر جشنواره را از آن خود می‌کنند، بسیار سخت است.

بنابراین بهتر است دیدن هیچ فیلمی را در این رویداد از دست ندهید.

ایستگاه سیمرغ

پردیس ملت: پل خواب (اکتای براهنی) ساعت 17 و 30 دقیقه/ عادت نمی‌کنیم (ابراهیم ابراهیمیان) ساعت 20/ خشم و هیاهو (هومن سیدی) ساعت 22 و 30 دقیقه

ماندانا: عادت نمی‌کنیم، ساعت 14/ خشم و هیاهو، ساعت 16 و 30 دقیقه/ خماری (داریوش غذبانی) ساعت 19

آزادی: مالاریا (پرویز شهبازی) ساعت 14 و 30 دقیقه/ متولد 65 (مجید توکلی) ساعت 17/ آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (فرزاد موتمن) ساعت 19 و 30 دقیقه

(برای اطلاع از برنامه کامل نمایش فیلم‌ها می‌توانید به سایت جشنواره فیلم فجر مراجعه کنید.)

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها