به گزارش جام جم آنلاین، مهدی جمالی در پاسخ به این پرسش که طنزی که مردم در مورد خودرو عنوان میکنند، گفت: زمانی که طنزی در این مورد مطرح میشود ناراحت میشوم به طوری که طنزهای مربوط به پراید را نمیبینم.
وی در پاسخ به این سوال که چه کشورهایی پیشنهاد همکاری با گروه خودروسازی سایپا را بعد از برجام دادند، گفت: گروه خودروسازی سایپا از قدیمالایام با کشورهای شرقی و اروپایی همکاری تجاری داشته است به طوری که با کیان موتور، نیسان، رنو و ولوو همکاری تنگاتنگی داشته است که هم اکنون در حال مذاکره با طرفهای تجار قبلی و جدید هستیم تا جای که پیشرفت خوبی در مذاکرات حاصل شده است به محض اینکه مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.
جمالی در رابطه با محصول جدید سایپا برای سال آینده گفت: سایپا سال آینده دو محصول کاملا ایرانی با طراحی داخلی توسط مهندسان و متخصصین داخلی طراحی کرده و به زودی عرضه میکند همچنین محصولات مشترک را بعد از این که قراردادها نهایی شود اعلام میکنیم.
ارائه تسهیلات برای خودرودار شدن مردم
وی در رابطه با ارائه تسهیلات برای قشرهای متوسط گفت: گروه خودروسازی سایپا طرحهای مختلفی را طراحی کرده که طرح اتوخدمت یکی از آنها است که برای نخستین بار در گروه خودروسازی طراحی شده و در این طرح از روزی که خریدار خودرو اقدام به ثبت نام میکند تا زمان تحویل خودرو به صورت مرتب ماهیانه با کارت بانکی این شرکت هزینه مشتریان را بر اساس نوع خرید انجام میدهد همچنین روشهای مختلف دیگری را نیز طراحی کردیم که آگهی آنها به زودی برای دهه فجر منتشر خواهد شد.
مدیرعامل خودروسازی سایپا در خصوص خرید خودرو با وام 25 میلیون تومانی گفت: ارائه این تسهیلات مشکل گروه خودروسازی سایپا را حل نکرد آنچه که نشان داد این بود که اولا مردم به شدت از تولید داخلی حمایت میکنند به طوری که در طول تاریخ صنعت خودروسازی برای نخستین بار بود که فروش 19هزار خودرو به نام این شرکت به ثبت برساند.
ثبت هولوگرام برای کالاهای تولیدی
جمالی در مورد ورود قطعات چینی به کشور گفت: در دوره تحریم بالاخره فضایی به وجود آمده بود که به دلیل نیاز، برخی از قطعات وارد کشور میشد اما هم اکنون خودروسازی هولوگرام (برچسب اطمینان) را روی کالاهای تولیدی ثبت میکنند به همین منظور بازرسی ویژهای را برای کنترل در این خصوص راهاندازی کرده است که به طور مرتب نمایندگی ها را رصد کند.
وی ادامه داد: در یک فضای گسترده و اقتصاد بزرگ مثل اقتصاد ایران با جمعیت 70 میلیونی ممکن است تخلفاتی صورت گیرد نزدیک به هزار و 200 قطعهساز داخلی قطعات خودرو را تولید میکنند به نظر میرسد با برداشته شدن تحریمها موانع موجود برطرف شود.
جمالی گفت: نارضایتی زیادی در خصوص خودروهای شرکت سایپا در جامعه مطرح نیست هم اکنون نزدیک 6 میلیون پراید در کشور تردد میکنند و مردم به خاطر این حجم فکر میکنند که نارضایتی وجود دارد و آن را با تعداد اندک خودروهای خارجی مقایسه میکنند در حالی که چنین نیست.
وی در خصوص سرانجام پراید گفت: پراید به دلیل قیمت، نوع خدمات و مصرف مورد علاقه مردم بوده و تقاضای بیشتری دارد و ما برنامهای را برای به روزرسانی آن در دستور کار خود قرار دادهایم شاید تنها چیزی که از این خودرو باقی مانده است اسم پراید باشد اما پراید جدید تولیدی مانند سابق نیست.
جمالی گفت: در سه سال گذشته تورم کشور نزدیک به 50 درصد بوده قیمت خودرو نه اینکه افزایش نداشته بلکه ثابت مانده است به طوری که ما 50 درصد تخفیف ارائه دادیم.
وی در خصوص قیمت خودرو بعد از برجام گفت: در اقتصاد کشور هیچ کالایی ارزان نمیشود بنابراین نباید انتظار پایین آمدن قیمت خودرو را در آینده داشت.
منبع:باشگاه خبرنگاران
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: