کارگاه موسیقی مراغه با موضوع «نگرشی به مقام هنری بیوک آقا شکورزاده» با حضور کیهان کلهر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۹
کارگاه موسیقی مراغه به مقام هنری «بیوک آقا» می پردازد

به گزارش جام جم نوا به نقل از روابط عمومی کارگاه موسیقی مراغه، کارگاه موسیقی هنری با سخنرانی کیهان کلهر و بداهه نوازی موسیقی ایرانی توسط احمد و هادی آذرپیرا روز دوشنبه(28 دی ماه) برگزار خواهد شد.

شرکت در این کارگاه موسیقی که از ساعت 18 فردا در مجتمع فرهنگی – هنری مراغه، تالار عبدالقادر مراغی برگزار می شود، برای عموم آزاد است.

پوستر کارگاه موسیقی مراغه با موضوع «نگرشی به مقام هنری بیوک آقا شکورزاده» توسط مسعود مقدم حیدری طراحی شده است.

گفتنی است در سال ۱۳۷۲ علیرضا انصاریان مستندی از زندگی بیوک آقا به نام «زخمه بر زخم» ساخته است که این مستند برای اولین بار نام بیوک آقا را در خارج از شهر مراغه مطرح کرد و پس از آن هنرمندان مطرح داخلی و خارجی برای دیدارش به این شهر سفر کردند.

علیرضا انصاریان بعد از اتمام ساخت مستند «زخمه بر زخم» همچنان زندگی بیوک آقا را تحت نظر می‌گیرد و اتفاقاتی را که بعد از نمایش زخمه بر زخم بر او می‌افتد، در فیلم بیوک آقا به نمایش می‌گذارد.

همچنین در وصف این شخصیت آمده: بیوک آقا یک فرد نبود یک فرهنگ بود و رفتن وی تنها داغ نبودِ انسانی در این دنیای خاکی نیست. مبهم تر شدن سوالِ گنگ هستی است.

«بیوک آقا» تلاش 22 ساله فیلمسازی است برای راهیابی به دنیای پر رمز وراز و جوهر شوریده ای که تنها، موسیقی آرام اش می کند. فیلم، روایت کننده مجنونِ عاقلی است که از دنیا کناره گرفته و یا شاید هم نتوانسته با بازی روزگار خود را هماهنگ کند. فیلم در سایه روشن این سوال بنیادین قدم بر می دارد:«انسان چیست؟»

شایان ذکر است؛ این فیلم مستند بلند پس از تدوین نسخه نهایی به زودی به اکران عمومی در خواهد آمد.

بیوک آقا متولد 1312در مراغه از نوازندگان تار در ایران بود که بعد از یک دوره بیماری ۲۸ دی ۱۳۹۲ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

گفتنی است؛ در ۱۶ و ۱۷ تیرماه سال ۱۳۹۱ کنسرت بیوک آقا با همراهی احمد آذرپیرا در حضور همایون شجریان و با استقبال دوستداران این هنرمند در شهر مراغه برگزار شد.‎

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها