از روز 24 دی هفته هوای پاک در کشور شروع می شود و معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، هم‌زمان با آغاز این هفته برای توضیح در خصوص مسائل مختلف زیست محیطی به برنامه «سرزمین ما» می‌آید.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۵
رئیس سازمان محیط زیست به شبکه یک می‌آید

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده دیگر ایران شامل تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز، 1374 مسئولان ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر آن داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین قشرهای مختلف جامعه، روز 29دی ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام کنند و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین‌ بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

در برنامه روز پنجشنبه 24 دی «سرزمین ما» معصومه ابتکار ضمن ارائه گزارشی درباره اقدامات پیشگیرانه سازمان محیط زیست و برای مقابله با آلایندگی هوا، به سوالات نمایندگان انجمن های مردم نهاد حامی محیط زیست درباره اقدامات عاجل و ضروری برای مقابله با این پدیده بخصوص در کلان‎شهرها پاسخ خواهد داد.

در بخش دوم برنامه هم ناصر مهردادی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونکنار، به روی خط ارتباطی برنامه می‎آید تا درباره اقدامات اخیر این سازمان در جمع‌آوری دام‌ها و تله‌های هوایی پرندگان مهاجر به نام «غاز دام» در تالاب فریدونکنار و مواجهه با شکارچیان متخلف، گفت‌وگو کند.

شهرستان فریدونکنار در حالی‌که مهم‌ترین میزبان پرندگان مهاجر «زمستان گذران» در استان مازندران به شمار می‌رود، به دلیل فعالیت بیش از حد شکارچیان غیرمجاز از جمله گستردن دام‌های هوایی، خطرناک‌ترین منطقه برای این پرندگان محسوب می‌شود.

عباس محمدی از موسسان صندوق گنجه پشتیبان زیست بوم ایران و محمد فرهمند مدیرسازمان مردم نهاد درختکاران ماکو از دیگر مهمانان تلفنی این برنامه هستند تا درباره این صندوق و همچنین جمع‎آوری و نگهداری بذرهای بومی و تشکیل گنجینه بذری مناسب با منطقه برای بومی سازی درخت کاری منطقه، صحبت کنند.

مرور اخبار محیط زیستی کشور با بیان «حسن اجتماعی» از دیگر بخش های برنامه سرزمین ما به شمار می‌آید.

برنامه «سرزمین ما» تریبون تشکل‌های زیست محیطی کشور است که پنجشنبه‌ها، ساعت 8 صبح به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و به‌صورت زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها