پاریس همچنان زیر سایه وحشت

دادگاهی در فرانسه روز گذشته شش عضو گروه تروریستی داعش را به صورت غیابی محاکمه و هرکدام را به حبس محکوم کرد.
کد خبر: ۸۷۰۷۶۰

«سلیم بنقالم» یکی از افرادی که گفته می‌شود با عاملان حمله به نشریه شارلی ابدو در پاریس ارتباط داشته، به‌صورت غیابی توسط دادگاهی در پاریس به 15 سال زندان محکوم شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شش عضو دیگر این گروه تروریستی به حبس از شش تا 9 سال محکوم شدند. گفته می‌شود سلیم بنقالم در سوریه به سر می‌برد.

رای این دادگاه درحالی اعلام می‌شود که روز پنجشنبه منابع فرانسوی اعلام کردند یک فرد مسلح به چاقو تلاش داشته وارد اداره پلیس پاریس شود که ماموران به سمت او تیراندازی کرده و او را از پای در آورده‌اند. این حمله همزمان با سالگرد حمله به دفتر مجله هتاک شارلی ابدو در پاریس صورت گرفت. از یک سال پیش تاکنون فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی به سر می‌برد، با این حال یک ماه پیش زنجیره‌ای از حملات تروریستی در این شهر اتفاق افتاد که بر اثر آن 130 نفر کشته شدند .

ابتدا منابع فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کردند فرد مهاجم کمربند انتحاری داشته است اما بعد اعلام شد وی مواد منفجره‌ای همراه نداشته و کمربند انفجاری او نیز جعلی بوده است. پلیس فرانسه می‌گوید این فرد قبلا وفاداری خود را به گروه د اعش اعلام کرده بود ! ساعاتی بعد از وقوع این حادثه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در مراسمی که برای قدردانی از نیروهای امنیتی برگزار شده بود تاکید کرد، تروریسم هنوز تهدیدی پنهان در این کشور است. وی با اشاره به کنترل بهتر افرادی که در عراق و سوریه به گروه داعش پیوسته سپس به فرانسه بازگشته‌اند، گفت: ما باید قادر به کنترل این افراد باشیم و تدابیر خاصی را برای آنها بیندیشیم و درصورت لزوم آنها را در بازداشت خانگی نگهداریم؛ زیرا این افراد خطرناک هستند.

۷ ژانویه ۲۰۱۵ حمله‌ای مسلحانه و مرگبار به دفتر مجله شارلی ابدو رخ داد. مقام‌های قضایی فرانسه اعلام کردند این حمله دست‌کم ۱۲ کشته و حدود ده زخمی بر جای گذاشت. «شارلی ابدو» مجله موهنی است که پیشتر کاریکاتورهایی را از پیامبر اسلام منتشر کرده بود. این مجله همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و آخرین شماره آن روز پنجشنبه با تیراژ یک میلیون نسخه منتشر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها