خروج ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار دلار ارز برای واردات آدامس در ۹ ماهه امسال مانند بیل و کلنگ چینی بر تن بی‌جان تولید داخلی ضربه مهلک می‌زند.
کد خبر: ۸۷۰۷۲۶
۳ میلیون دلار دادیم، آدامس و بیل و کلنگ وارد کردیم

به گزارش جام جم آنلاین، با نگاهی به کالاهای وارداتی در ۹ ماهه امسال به کشور، اقلامی به چشم می‌خورد که ارزبری آنها در شرایط کنونی کشور جای بسی تعجب و تامل دارد.

در شرایطی که کشور با منابع محدود ارزی و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی روبرو است واردات آدامس، بیل و کلنگ، شن و ماسه، دربطری، چتر و امسال آن حجم وسیعی از منابع ارزی را به خود اختصاص داده است.

به عنوان مثال بررسی آمار نشان می‌دهد واردات آدامس بالغ بر ۳ میلیون ۳۶۶ هزار دلار به تنهایی ارز از کشور خارج کرده است.

آدامس بدون قند و با قند از کشورهای سوئد، لهستان، ایتالیا و ترکیه در آمارهای رسمی مشاهده می‌شود.

این در حالی است که برخی کارخانه‌های داخلی آدامس را با کیفیت بسیار خوب و قیمت بسیار مناسب تولید و به بازار عرضه می‌کنند که تولیدات فروشگاه‌های زنجیره‌ای شیرین عسل از آن جمله‌اند.

کشور ارزش دلاری
سوئد 2856
لهستان 1319636
ایتالیا 185998
ترکیه 6647
ترکیه 1851437
جمع کل: 3366574

همچنین طبق گزارش رسمی گمرک حجم واردات کلنگ‌ و بیل که با فرهنگ کار ایرانیان از قدیم الایام اجین بوده حالا به عنوان یک کالای وارداتی رمق بیجان این فرهنگ اصیل را بریده است. طی 9 ماه امسال 216 هزار دلار از این محصولات و مشابه آن به کشور واردا شده است.

کشور ارزش دلاری
امارات 9960
تایوان 3576
چین 202840
جمع کل:
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهمن
-
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
۰
۰
این اقلام توسط چه كسانی و با كدام مجوز سازمانی وارد شده و چرا گمرگ مجوز ترخیص داده است یا اقلام فوق صوری بوده برای ورود اجناس غیر قانونی

نیازمندی ها