تاج: آنها باید نگاه سیاسی را کنار بگذارند

واکنش فدراسیون فوتبال به بهانه‌جویی سعودی‌ها

بهانه‌جویی‌ها شروع شد. هنوز لیگ قهرمانان آسیا شروع نشده که سعودی‌ها حاشیه‌سازی‌های خود و رفتارهای تحریک‌آمیزشان را شروع کرده‌اند تا نشان دهند مثل همیشه با باشگاه‌های ایرانی مشکل دارند و ‌دنبال حاشیه‌سازی در بیرون از میدان مسابقه هستند. تیره شدن روابط سیاسی دو کشور بار دیگر دستاویز عربستانی‌ها شد تا تیم‌های باشگاهی‌شان تهدید کنند که دیگر حاضر به بازی با تیم‌های ایرانی در ایران نخواهند بود.
کد خبر: ۸۶۹۵۲۵

امری که رئیس سازمان لیگ در واکنش به آن تصریح کرد: در ماده 3 و 4 اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده که نباید نگاه سیاسی بر ورزش به‌خصوص فوتبال وجود داشته باشد.

حضور سه یا چهار تیم از فوتبال ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا رویارویی این تیم‌ها را در این رقابت‌ها اجتناب‌ناپذیر می‌کند. در این میان مباحث سیاسی و تیرگی روابط دیپلماتیک دو کشور باعث می‌شود هرازگاهی تیم‌های این کشور به بهانه‌جویی دست بزنند.

در این باره مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ در جمع خبرنگاران، گفت: عربستانی‌ها سابقه این مسائل را داشته‌اند و یک بار در ورزشگاه آزادی عنوان کردند که شعار نژادپرستانه داده شده و یکبار هم اعلام کردند که در ورزشگاه فولادشهر آب آلوده به آنها داده‌اند که ما مدارک خودمان را ارائه کردیم و خوشبختانه کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ آنها را داد.

تاج تصریح کرد: تیم‌های عربستانی هرساله هم هزینه‌های کلانی انجام می‌دهند و جنگ‌های رسانه‌ای راه می‌اندازند، اما توصیه ما این است که باشگاه‌های الهلال، النصر، الاهلی و... خود را بازیچه دست سیاسیون قرار ندهند و فوتبال را فوتبالی ببینند.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: از نظر ما هیچ اتفاقی رخ نداده و ایران کشوری امن است. شما دیدید که بزرگان فوتبال دنیا مثل فیگو، روبرتو کارلوس و... به ایران آمدند و استقبال خوبی از آنها شد و حتی صحبت‌های خوبی در رسانه‌های خارجی درباره ایران انجام دادند.

تاج افزود: فدراسیون فوتبال قطعا پاسخ عاقلانه‌ای به این مسائل خواهد داد و ما شکایت جدی خود را تنظیم کرده‌ایم و آن را به AFC تسلیم می‌کنیم، زیرا مسئولان عربستانی عنوان کرده‌اند در ایران بازی نمی‌کنند.

در این خصوص احمدرضا براتی، کارشناس حقوقی مسائل ورزشی گفت: عربستانی‌ها همیشه چنین ادعاهایی را مطرح کرده‌اند، اما ادعای آنها کافی نیست. آنها می‌توانند ادعای خود را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستند و آنجا تصمیم‌گیری شود، اما بعید است AFC ادعای آنها را بپذیرد چون مناسبات سیاسی دخالتی در فوتبال ندارد. ضمن این‌که خوشبختانه ما به لحاظ میزبانی مسابقات سال‌هاست عملکرد خوبی داشته‌ایم و امنیت تیم‌ها به طور کامل تامین شده است.

او افزود: ما سال‌هاست که رابطه‌مان با آمریکا قطع است و مناسبات دیپلماتیک با این کشور نداریم، اما در رقابت‌های ورزشی هم میزبان و هم مهمان آنها بوده‌ایم چون مناسبات دیپلماتیک نمی‌تواند حقوق ورزشی ما را سلب کند. اگر بنا بود این مسائل تاثیری بر میزبانی رقابت‌های ورزشی داشته باشد در این‌صورت عربستانی‌ها باید توضیح بدهند که با توجه به فاجعه بزرگ منا و همین‌طور برخورد غیراخلاقی که با زائران ایرانی در فرودگاه جده رخ داد، آیا کشور آنها شایستگی و توانایی برگزاری مسابقات ورزشی را دارد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها