معاون شرکت هواپیمایی ماهان گفت: صبح امروز ایرباس ۳۱۰ ماهان که در پارکینگ فرودگاه استانبول توسط خلبان در حالت پارکینگ‌بریک (ترمز هواپیما) قرار گرفته بود که به علت نقص فنی، سیستم مذکور عمل نکرد و هواپیما به حرکت درآمد و منجر به برخورد آن با گاردریل اپرون شد.
کد خبر: ۸۶۷۱۵۵
«نقص‌ سیستم ترمز» دلیل بروز حادثه‌ برای ایرباس‌ در فرودگاه استانبول‌‌ + عکس

‌به گزارش جام جم آنلاین به نقل از‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌، فرامرز سروی درباره‌ برخورد هواپیمای ماهان به گاردریل اپرون (پارکینگ) فرودگاه استانبول گفت: صبح امروز سوم دی‌ماه یک فروند هواپیمای ایرباس 310 به شماره پرواز 112، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه استانبول ترک کرد که با موفقیت و بدون هیچ سانحه‌ای در این فرودگاه به زمین نشست.

معاون تعمیرات و مهندسی هواپیمایی ماهان افزود: بعد از فرود هواپیما در فرودگاه استانبول، این هواپیما در اپرون فرودگاه توقف کرد و خلبان، ایرباس 310 را در حالت پارکینگ‌بریک (ترمز هواپیما) قرار داد‌ اما متأسفانه پارکینگ‌بریک این هواپیما عمل نکرد و هواپیما به حرکت درآمد که منجر به برخورد آن با گاردریل اپرون شد.

وی درباره دلیل عمل نکردن پارکینگ‌ بریک هواپیما‌ اظهار کرد: این موضوع که چرا پس از قرار دادن هواپیما در حالت پارکینگ‌بریک، ایرباس 310 حرکت کرد، توسط سازمان هواپیمایی ترکیه در حال بررسی است زیرا طبق پروتکل بین‌المللی، بررسی هر اتفاق در فرودگاه هر کشور بر عهده سازمان هواپیمایی همان کشور است.

سروی ادامه داد:‌ هیچ آسیبی به مسافران و‌ کادر پرواز این هواپیما وارد نشد و مسافران بدون هیچ مشکلی هواپیما را ترک کردند.

معاون شرکت هواپیمایی ماهان با بیان اینکه در اثر این برخورد خسارت جزئی به هواپیما وارد شده است، تأکید کرد: علت عمل نکردن پارکینگ‌بریک هواپیما با بررسی جعبه سیاه توسط سازمان هواپیمایی ترکیه بررسی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها