جام‌جم از علل بروز آلودگی هوا، آسیب‌ها و راهکارهای مدیریت آن گزارش می‌دهد

2 میلیون تومان هزینه سالانه هر نفربرای‌آلودگی هوا

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز تهران و البرز به طور موقت شاهد کاهش آلاینده‌ها بوده و در مناطق شرق و شمال کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۰۷۱
افزایش آلودگی هوا در روزهای آینده

به گزارش جام جم آنلاین ، احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت آب و هوای امروز کشور اظهار داشت: بارش پراکنده دیشب و وزش باد بامدادی منجر به کاهش موقتی غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران و البرز شد.

وی افزود: شرایط کاهش آلاینده‌ها در البرز، کرج و تهران مختص امروز بوده و به دلیل پایداری‌ هوا تا پایان هفته روند افزایش و انباشت آلاینده‌های جوی را طی دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی‌های امروز کشور گفت: با گذر موج تراز میانی از شرق کشور بارش در برخی مناطق شرقی رخ خواهد داد.

وظیفه ادامه داد: با نفوذ پر فشار موجی از جو به نوار شمالی کشور بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی پیش بینی شده که در استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود.

وی در خصوص هوای امروز پایتخت گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری و در شهرهای شرقی بارش پراکنده را داشته و در اوایل شب کاهش ابر و غبار محلی را پیشرو خواهد داشت.

مدارس از فردا تعطیل نیست

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در خصوص تعطیلی دیگر روزهای مدارس تا پایان هفته اظهار داشت: مدارس از فردا تا پایان هفته (سه شنبه و چهار شنبه) تعطیل نخواهد بود.

وی در خصوص دلیل تعطیلی مدارس طی امروز و دیروز و پا پر جا بودن آلودگی هوای تهران در طول این هفته تصریح کرد: در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که برای تصمیم گیری در کل این هفته تشکیل شده بود تعطیلی مدارس فقط برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در نظر گرفته شده بود.

محمد رستگاری در ادامه تاکید کرد: به دلیل اینکه کودکان دانش آموز برای روزهای متوالی در معرض آلاینده‌ها قرار داشتند تصمیم بر آن شد که با تعطیلی دو روزه مدارس زمانی برای استراحت آنها در خصوص مضرات قرارگیری در برابر آلودگی هوا داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها