فردا؛ راهپیمایی نمازگزاران جمعه در محکومیت کشتار شیعیان در نیجریه

تظاهرات اعتراض‌آمیز در محکومیت کشتار بی‌رحمانه شیعیان نیجریه و اهانت به مقدسات دینی، جمعه این هفته پس از اقامه نماز جمعه در تهران و شهرهای مشهد، اراک، اردبیل، شیراز، زنجان، همدان، قزوین و بندرعباس برگزار می‎شود.
کد خبر: ۸۶۵۰۲۸

به گزارش نسیم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به دنبال حملات وحشیانه و کشتار بی‌رحمانه شیعیان نیجریه توسط ارتش نیجریه و گروه‌های تکفیری و تروریست بوکوحرام با صدور اطلاعیه‌ای برای دعوت و فراخوان عمومی، ضمن محکومیت شدید این گونه اقدامات تفرقه‌افکنانه و خائنانه و کشتار ددمنشانه، اعلام کرد: تظاهرات اعتراض‌آمیز در محکومیت کشتار بیر‌حمانه شیعیان نیجریه و اهانت به بزرگان و علمای دینی و مقدسات، جمعه این هفته 27 آذر پس از اقامه نماز جمعه برگزار می‌شود.

همزمان در ادامه موج محکومیت کشتار شیعیان در نیجریه، نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی در رابطه با کشتار شیعیان مظلوم نیجریه در مقابل سفارت این کشور در تهران نشستی خبری برگزار کرده و این فاجعه را محکوم کردند. شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای، خواستار رسیدگی به جنایات نیجریه و مجازات عاملان آن شد. آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه و کشتار مظلومانه تعداد بسیاری از شیعیان در حسینیه بقیه‌الله(عج) توسط ارتش این کشور را محکوم کرد. آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی هم گفت: اگر مسئولان نیجریه بخواهند پا‌برجا بمانند، باید از ریختن خون‌های طاهر و پاک خود را نجات دهند، ممکن است این خون‌ها دامنگیر آنها شود و زمینه سقوط آنها را فراهم کند.

در ادامه این اعتراضات، آیت‌الله مکارم‌شیرازی، مرجع تقلید شیعیان نیز با تاکید براین‌که باید در جهان اسلام اعلام عزای عمومی شود، گفت: کنفرانس جهان اسلام باید تشکیل شود و کشورهای اسلامی باید در چنین حادثه‌ مهمی ورود کنند و از دولت نیجریه توضیح بخواهند. سیدحسن خمینی نیز در صفحه اینستاگرام خود ضمن ابراز تاسف نسبت به جنایات اخیر علیه شیعیان نیجریه و رهبر آنها نوشت: علاقه‌مندان امام و مسلمانان راستین بی صبرانه منتظر خبر سلامت شیخ زکزکی این فرزند انقلاب اسلامی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها