واکنش مراجع تقلید به قتل‌عام شیعیان نیجریه

حضرات آیات نوری‌همدانی، علوی گرگانی و صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید کشورمان با صدور بیانیه‌ای حمله به شیعیان نیجریه و قتل‌عام آنان را محکوم کرده و آزادی فوری شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور و برخورد قاطع حکومت نیجریه با فرقه ضاله بوکوحرام را خواستار شدند.
کد خبر: ۸۶۴۶۲۱

در بیانیه آیت‌الله حسین نوری‌همدانی آمده است: ما ضمن محکوم کردن این اقدام، بر ضرورت حفظ حقوق مسلمانان و شیعیان و لزوم مجازات عناصر خودسر نظامی و آزادی و مداوای فوری شیخ زکزاکی و دیگر آسیب‌دیدگان تاکید می‌کنیم.

به گزارش فارس، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی هم تصریح کرده است: نیجریه به جای برخورد با فرقه ضاله بوکوحرام، شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی هم خاطرنشان کرده است: حکومت نیجریه باید بداند این‌گونه رفتارها که به تحریک گروه‌های ضدشیعی همچون وهابیت و صهیونیست انجام می‌گیرد، هیچ تأثیری جز بدتر شدن اوضاع این کشور و آلوده شدن مملکت نیجریه به درگیری‌ها و کشمکش‌های بیشتر نخواهد داشت و خون این افراد مظلوم دامنگیر حکومت می‌شود. همچنین شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: از دولت نیجریه می‌خواهیم ضمن مجازات عوامل خودسر نظامی این کشور، زمینه آزادی و مداوای فوری عالم برجسته شیخ ابراهیم زکزاکی و اعاده حقوق دیگر آسیب‌دیدگان را فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها