مسابقه‌های قهرمانی ایران، انتخاب نفرات برتر و سپس پایان رقابت‌های انتخابی برای علیرضا استکی فرصت مناسبی به‌وجود آورد تا در روزهایی که بوکس ایران وینکوف اوکراینی را کنار گذاشته است بتواند بهترین گزینه برای هدایت بوکسورها باشد.
کد خبر: ۸۶۳۷۹۷
استکی: شانس خوبی در انتخابی المپیک داریم

وینکوف پس از شش ماه از بوکس رفت و ملی‌‌پوشان ایرانی در دو بخش نیمه‌حرفه‌ای و آماتور زیرنظر اکبر احدی و علیرضا استکی هدایت می‌شوند.احدی با چهار ملی‌پوش در اردوها و مسابقه‌های نیمه‌حرفه‌ای حضور دارد و بوکسورهای دیگر با استکی تمرین می‌کنند تا تیم ملی برای رقابت‌های انتخابی المپیک آماده شود.

علیرضا استکی، مربی بوکس ایران با همراهی روح‌الله حسینی نایب‌رئیس فدراسیون و حسین نهرودی مربی باسابقه بوکس کار نفرات ملی‌پوش را زیر‌نظر دارند که در این میان بوکسورها با استکی بیشتر سروکار دارند و برنامه‌ها را او می‌چیند.

استکی می‌گوید: برنامه تمرینات با من است و نایب‌رئیس فدراسیون به عنوان یکی از قهرمانان ملی روی آن نظارت دارد. از تجربیات نهرودی هم استفاده می‌کنم، اما مسئولیت اصلی به‌عهده خودم است. بعد از قهرمانی ایران بود که نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی دو هفته تمرین کردند و سپس بازی‌های انتخابی برگزار شد که در مجموع راضی‌کننده بود.

مسابقه‌های قهرمانی ایران در سطح خوبی برگزار شد و نتیجه آن دعوت از 20 فینالیست به تمرینات تیم ملی بوکس بود. استکی درباره نفرات دیگر حاضر در اردو توضیح می‌دهد: ۶ نفر بنا به دلایل موجه در قهرمانی ایران شرکت نکردند که ما آنها را نیز دعوت کردیم و ۲۵ نفر نیز از بوکسورهای منتخب کمیته فنی بودند که به آنها شانس دوباره دادیم.

بوکس ایران در روزهای اخیر مناسبات گسترده‌ای با ایتالیا پیدا کرده است طوری که بوکسورهای نیمه‌حرفه‌ای در آنجا اردو زدند و تیم ملی بوکس هم اردوی مشترکی با ایتالیا برپا می‌کند.

استکی برپایی این اردوها را فرصت تازه‌ای برای پیشرفت بوکس ایران می‌داند و می‌گوید: هر اندازه بتوانیم با کشورهای صاحب‌نام در بوکس ارتباط برقرار کنیم به سودمان است به‌ویژه اکنون که راه بوکسورها به سوی ایتالیا باز شده و آنجا می‌توانیم اردوهای خوبی برگزار کنیم. فدراسیون تیم ملی بوکس را با دو گروه متفاوت برای انتخابی المپیک آماده می‌کند. یعنی ما در هر دو گروه می‌توانیم سهمیه المپیک بگیریم. تیم ملی بوکس فروردین ماه در مسابقه‌های انتخابی المپیک چین شرکت می‌کند که مربی بوکس ایران با توجه به سهمیه‌های به جا مانده از قاره آسیا می‌گوید: از 60 سهمیه‌ای که آسیا برای المپیک دارد تاکنون شش سهمیه بیشتر گرفته نشده است. بنابراین در مسابقه انتخابی چین تکلیف بیشتر سهمیه‌ها مشخص می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها