مصباحی مقدم در گفت و گو با جام جم آنلاین :

بررسی لایحه 95 با تاخیر مواجه خواهد شد

رئیس جمهور در ابتدای جلسه امروز هیئت دولت گفت: امیدواریم بتوانیم لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه را دی ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۱۸۱
لایحه بودجه ۹۵ دی ماه تقدیم مجلس می شود

حسن روحانی در این جلسه با اشاره به تاخیر بوجود آمده در ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم توسعه توسعه از اقتصاد مقاومتی جدا نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ، سیاست های کلی بوده که ابلاغ شده و دولت متعهد به اجرای آن است افزود: در برنامه ششم توسعه که به مجلس ارائه خواهد شد توجه ویژه ای به اقتصاد مقاومتی شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: بنیه تولید ملی را باید تقویت کنیم این اساس کار ماست زیرا با این اقدام، تولید ملی در مقابل فشار و توطئه دیگران، اثرناپذیر می شود.

روحانی در این جلسه همچنین با اشاره به حضور در بازارهای جهانی و مشخص کردن بازارهای هدف گفت: اقتصاد مقاومتی، یعنی مردمی کردن اقتصاد ملی.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ، سیاست های کلی بوده که ابلاغ شده و دولت متعهد به اجرای آن است افزود: در برنامه ششم توسعه که به مجلس ارائه خواهد شد توجه ویژه ای به اقتصاد مقاومتی شده است.

چه کسانی از تروریست ها حمایت می کنند؟

رئیس جمهور در ادامه گفت : متاسفانه افرادی در گوشه و کنار پیدا می شوند که می گویند باید مسلمان ها را راه ندهیم برای اینکه با تروریسم مبارزه کنیم و این از حرفهای عجیب و غریب تاریخی است چون تروریسم را خود آنها درست کردند.

وی تصریح کرد: چه کسانی هستند که اکنون به تروریست ها اسلحه می دهند؟ نفت آنان را می خرند و با آنان ارتباط دارند ؟ چه کسانی هستند که تروریست ها را تقویت می کنند و حتی در مجامع بین المللی، غیر مستقیم از آنان حمایت می کنند؟ آنها باید پاسخگو باشند.

روحانی ، ‌اسلام را دین صلح و رحمت دانست و افزود: در آستانه روزهایی هستیم که ملت بزرگ ما همواره عظمت این روزها را در سال های گذشته مدنظر قرار داده است و مطمئنم امسال هم این روزهای بزرگ را همه پاس خواهیم داشت.

رئیس جمهور با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (علیهم السلام) و رحلت پیامبر اکرم (ص) دانش و پیشرفت کنونی دنیا را مرهون اسلام دانست و گفت : کار و خدماتی که اسلام برای جامعه بشری انجام داده است مدنظر قرار دهید آن وقت به خوبی می بینیم که پیامبر اکرم (ص) پیامبر اخلاق ، تربیت ، تزکیه ، دانش ، تعاون ، محبت در میان مردم ، همزیستی مسالمت آمیز و پیامبر احترام به ادیان آسمانی قبل از اسلام بود.

وی افزود: اسلام ، دین انسجام و وحدت و دینی است که برخورد با هم را با سلام ، صلح و سلامتی آغاز و خداحافظی اش را هم با سلام تمام می کند.

باید با همه همسایه ها رابطه خوبی داشته باشیم

رییس جمهور گفت:ما باید با همه همسایه ها رابطه خوبی داشته باشیم و اگر مشکلی وجود دارد رابطه را اصلاح کنیم وحرف هایی که بی اساس و واهی است و ارتباط بین کشورها را تضعیف می کند، نزنیم. اسلام همواره دین صلح و رحمت بوده و ما بسیار متأسفیم که در منطقه ما از یک طرف تروریسم آسایش مردم را می گیرد و از طرفی برخی کشورها با بد سیاستی یا بی سیاستی خودشان اختلاف را در منطقه، عمیق می کنند.

وی تصریح کرد: ما در منطقه می بینیم که کشورهایی اقداماتی می کنند که به ضرر همه مسلمان های جهان و همه تولیدکنندگان نفت است ، با قیمت نفت چه کردند؟ اینها چه کسانی بودند؟ آیا دین پیامبر اسلام این است که مسلمان به مسلمان صدمه بزند و به نفع دیگران و حتی و حتی به نفع دشمنان اسلام به آنها کمک کند؟

روحانی گفت: ما باید پیامبر ، راه و دین پیامبر، قرآنی که پیامبر برای مردم تلاوت کرد و از آسمان بر قلب مبارکش نازل شد، باید اینها را ترویج و تبلیغ کنیم.

رئیس جمهور افزود: همچنین امام حسن (ع) به حق امام رحمت ، صلح و وحدت در میان مسلمانان بود و پیامبر چند بار از حضرت مجتبی (ع) به عنوان کسی که تفرقه بین امت مسلمان را از بین می برد و امت اسلام را به وحدت و انسجام می کشاند تعبیر کردند.

روحانی تصریح کرد: امام مجتبی (ع) برای ایجاد وحدت بین مسلمانان و برای صلح چقدر زجر کشیدند و چقدر زخم زبان شنیدند ، و حتی کسانی که جزو اصحاب آن حضرت بودند گاهی شرایط آن زمان را درک نمی کردند و نمی فهمیدند که اگر تفرقه و جنگ در آن مقطعی که روم آماده حمله به دنیای اسلام بود و نیز اگر جنگ داخلی ادامه پیدا می کرد چه شرایطی ایجاد می شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) باز به خاطر مصلحت دنیای اسلام اقدام کرد ، امام رضا (ع) می توانست در مدینه مقابل خلیفه وقت ایستادگی کند و به سمت مرو نیاید.

آقای روحانی گفت: درست است که ایشان را با اکراه آوردند و می توانست مقاومت کند و در همان مدینه شهید شود ولی به ایران و مرو آمد و نوعی رفتار نرمی را امام هشتم انتخاب کرد به خاطر دنیای اسلام و چقدر سود برد دنیای اسلام از این سفر.

رئیس جمهور افزود: همان طور که پیامبر اسلام از صلح حدیبیه بالاتر از جنگ ها و جهادها سود برد ، چقدر از صلح امام حسن(ع) دنیای اسلام سود برد ، از سفر امام هشتم هم جهان چقدر سود برد و چه وحدتی را امام هشتم ایجاد و فرصت پیدا کرد علم واقعی اسلام را در دنیا ترویج کند.

آقای روحانی گفت: اینکه امام هشتم معروف شد به عالم آل محمد به دلیل این بود که فرصتی پیدا کرد این علوم را در حضور بزرگان ، ادیان دیگر و دانشمندان دیگر تعبیر کند و آن را بیان و ترویج کرد و به ما نشان داد که راه چگونه است و اهداف را چگونه باید مدنظر قرار دهیم.

رئیس جمهور افزود: ان شاءالله در این ایام ما هم بتوانیم از راه و سیره پیامبر عظیم الشان استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها