سفری دیگر به شبکه افق می آید

گلیم بافی مارتا در ایران

مستند «سرزمین مادری» با موضوع ظلم و ستم فراوانی که مسلمانان میانمار تحمل می‌کنند، دوشنبه 16 آذر از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۵
مردمی که از سرزمین مادری رانده شدند

گفت‌وگو با برخی آوارگان و قربانیان این نسل‌کشی و کسانی که آسیب‌های زیادی در جریان حوادث و اتفاقات سال‌های اخیر دیده‌اند، بخش‌های مختلف مستند «سرزمین مادری» را تشکیل می‌دهد، همچنین تصاویری از جنایات افراطیون در حمله به مسلمانان نیز در این مستند به نمایش در می‌آید.

میانمار کشوری است در آسیای جنوب شرقی، منطقه‌ای که بیشتر ساکنان آن غیر مسلمان هستند ولی عده‌ای از کسانی که از صدها سال پیش در آنجا زندگی می کرده و میانمار سرزمین آباء و اجدادی شان است مسلمانند و حق دارند در همانجا بمانند ولی این حقیقتی است که هیچ کس حاضر نیست آن را محترم بشمارد.

طی سال‌های اخیر، برخی بوداییان افراطی به شدت علیه مسلمانان وارد عمل شده و خانه و کاشانه آن‌ها را به آتش می‌کشند و از آنان می‌خواهند به کشور دیگری بروند و هر کس هم کوچک‌ترین مقاومتی در برابرشان داشته باشد، کشته می‌شود و دولت هم حامی افراطیون است، حتی ملیت میانماری آنان هم سلب شده و دولت می گوید، بهتر است مسلمانان به جای دیگری مهاجرت کنند.

تاکنون مستندهای بسیاری درباره مظلومیت مسلمانان این کشور ساخته شده که «سرزمین مادری» یکی از آن‌هاست، در این مستند با مردی مصاحبه می‌شود که حتی نمی‌تواند هویت و چهره خود را آشکار کند، او می‌گوید اگر دولت میانمار متوجه شود که مصاحبه کرده ام نه تنها خانواده ام را می‌کشد بلکه مسلمانان روستایم را نیز به قتل می‌رساند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند کاری از مهدی عوض‌زاده در مقام کارگردان و تهیه‌کننده است که دوشنبه 16 آذر ساعت 21 به روی آنتن می رود و تکرار آن هم در ساعت های 9.30 و 14.30 روز بعد پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها