سرزمین نخبگان را در شبکه افق ببینید

پای صحبت‌های مردی از جنس تلاش

نخستین قسمت مجموعه «تراز» با موضوع معماری ایرانی یکشنبه 15 آذرماه از شبکه افق پخش می شود.
کد خبر: ۸۶۲۱۲۲
تراز معماری ایرانی را در شبکه افق ببینید

مجموعه تلویزیونی «تراز» با موضوع معماری کهن و معاصر ایران قرار است به مولفه ها و شاخصه های ویژه معماری ایرانی توجه کند.

تهیه کننده تراز گفت: این مجموعه در 15 قسمت 26 دقیقه ای برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده و در هر قسمت مجموعه ای از لوکیشن ها و ابنیه خوش ساخت حاصل از معماری ایرانی در دوره های تاریخی و معاصر به صورت مستند ارزیابی می شود.

محمد مختاری افزود: همچنین در هر قسمت معماران و استادان برجسته این فن حضور خواهند داشت و در مورد معماری ایرانی به بیان مطالب و نکاتی می پردازند.

استادان برجسته ای همچون کامران افشار نادری و بهرام شیردل از جمله اساتیدی هستند که در برنامه «تراز» شاهد حضور آنها خواهیم بود.

قرار است طی 15 قسمت، ابنیه ای از 15 شهر ایران در این مجموعه به نمایش در آیند و با نگاهی کارشناسانه، ارزیابی شوند.

نخستین قسمت «تراز» به تهیه کنندگی فرهاد مختاری یکشنبه 15 آذرماه ساعت 22.30 از شبکه افق پخش می شود.تکرار این برنامه هم در ساعت های 10.30 و 15.30 روز دوشنبه به روی آنتن می رود.

معماری یکی از هنرها و صنایع کهن ایرانی است که هر چند طی دهه های اخیر با ورود مصادیق معماری غربی، تا حدودی فراموش شده اما هنوز هم کسانی هستند که به این صنعت و هنر ظریف و در عین حال تاثیرگذار بر فرهنگ اجتماعی کشورمان بها بدهند و سعی در احیای آن داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معماری ایرانی و غربی از نظر ساختار و فرم تفاوت های زیادی با هم دارند هر چند شاید در بعضی اصول مشترک باشند، ظاهر خانه ها و دیگر ابنیه ای که بر اساس معماری سنتی ایرانی ساخته می شوند به طور کلی با خانه های غربی در تفاوت است که از جمله بارزترین آنها، وجود فرم اندرونی و بیرونی در خانه های ایرانی است که البته چندی است به دلیل مشکلاتی همچون کمبود زمین و آپارتمان نشینی، کمتر در کشورمان به این ویژگی ها توجه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها