مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل :

ایران به حمایت خود ازسوریه درمقابله با تروریسم ادامه می دهد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران کماکان حمایت های خود را از سوریه در مقابله با تروریسم به صورت جدی ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۰۸۹۰
ایران به حمایت خود ازسوریه درمقابله با تروریسم ادامه می دهد

دکتر علی اکبر ولایتی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'الاخباریه' سوریه خواستار توقف حمایت جهانی از تروریسم وپیوستن کشورها به جبهه بین المللی جنگ با تروریسم شد.

ولایتی گفت: آنچه که بارها بر آن تاکید کرده ایم این است که تروریسم، محکوم است بنابراین حمایت از تروریسم نیز محکوم خواهد بود.

وی افزود: منطقه و جهان به حقانیت ایران و مقاومت مردم سوریه و اقدامات روسیه در مبارزه با تروریسم پی برده اند و برخی کشورهای اروپایی در تلاش برای پیوستن به این جریان با محوریت ایران، سوریه، لبنان، عراق و روسیه هستند.

علی اکبر ولایتی هدف سفر خود به دمشق را حمایت مجدد از مقاومت ملت سوریه دانست و رابطه سه کشور ایران ، عراق و سوریه را راهبردی توصیف کرد.

وی درباره اهداف سفر خود به دمشق گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت منطقه، پیروزی های به دست آمده، سفر رئیس جمهور روسیه و ملاقات دوساعته با مقام معطم رهبری بار دیگر از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ابلاغ سلام گرم مقام معطم رهبری ، ریاست محترم جمهور و ملت و دولت ایران و اعلام پشتیبانی مجدد از مقاومت مردم سوریه به این کشور دوست و برادر سفر کردم و در ملاقات با بشار اسد ودیگر مقامات سوریه در حوزه های فکری،همکاری های عملی و چشم انداز آینده بحث و تبادل نظر صورت پدیرفت و امیدوارم همکاری ها روز به روز افزایش یابد.

ولایتی اقدامات روسیه در سوریه را قانونی و بنا به درخواست دمشق خواند و گفت: اقدامات روسیه به درخواست دولت قانونی سوریه بوده و بنابراین کاملا قانونی و مشروع است و جمهوری اسلامی ایران کماکان حمایت های خود را به صورت جدی در مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد.

مشاور مقام معظم رهبری رابطه ایران، عراق و سوریه را راهبردی توصیف کرد و افزود: رابطه ایران، سوریه و عراق کاملا راهبردی و رو به گسترش و در همه ابعاد بوده و هرگونه تصمیم در مورد سرنوشت این کشورها در اختیار مردم و دولت قانونی آنهاست و دیگران نمی توانند برای آنان تصمیم بگیرند.‎

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها