رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد: براساس ابلاغیه قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابتدای دی‌ ماه فقط توزیع‌کنندگان عمده و خرده‌فروشان دارای مجوز، می‌توانند محصولات دخانی توزیع کنند.
کد خبر: ۸۵۸۶۷۲

به گزارش شاتا، علی‌اصغر رمزی با تاکید بر این‌که توزیع سیگار صرفا با مجوز امکان‌پذیر است، افزود: مطابق این ابلاغیه، دستگاه‌های نظارتی و بازرسان از ابتدای دی‌ماه با توزیع‌کنندگان عمده (سراسری و استانی) و خرده‌فروش سیگار بدون مجوز به‌عنوان متخلف برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: از شرایط صدور مجوز خرده‌فروشی محصولات دخانی، رعایت حداقل فاصله صد متری از مراکز آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی است.

وی اظهار کرد: از حدود دو سال پیش ساماندهی مجوزهای عمده‌فروشی محصولات دخانی آغاز شده و تاکنون بیش از 700 مجوز توزیع عمده‌فروشی استانی و 120 مجوز توزیع سراسری (کشوری) صادر شده است.

رمزی با اشاره به این‌که هر شخصی که پرونده توزیع محصول دخانی قاچاق در هر میزان و در هر تاریخی داشته باشد، امکان دریافت مجوز توزیع را نخواهد داشت، افزود: با چهار مساله فروش محصول دخانی قاچاق، توزیع سیگار به‌صورت فله‌ای یا نخی، فروش سیگار به افراد زیر 18 سال و تبلیغ محصولات دخانی به‌شدت برخورد و مجوز افراد متخلف باطل می‌شود و دیگر مجوز توزیع سیگار برای آنان صادر نخواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به ابلاغیه قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص صدور مجوز خرده‌فروشی برای سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها و سقط‌فروشان (خرده‌فروشان) گفت: براساس این ابلاغیه، شرایط اعطای مجوز توزیع محصولات دخانی در سطح خرده‌فروشی تعیین شده و واحدهای واجد شرایط می‌توانند از طریق اتحادیه‌های خود نسبت به کسب اطلاع از شرایط و دریافت مجوز توزیع خرده‌فروشی محصولات دخانی اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها