هفته کتابخوانی بهانه ای برای تاکید به پایین بودن سرانه کتاب

در نشستی با حضور مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مشاور امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: کانون با قدمتی 50 ساله ویژگی‌های زیادی دارد و با توجه به امکانات، ظرفیت و خدماتی که ارائه می‌دهد شناخته شده است.
کد خبر: ۸۵۸۱۰۷
هفته کتابخوانی بهانه ای برای تاکید به پایین بودن سرانه کتاب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه مجازی آستان، دکتر زهرا ساعی همزمان به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت : باید بهره گیری از ظرفیت کانون برای تجهیز کردن مدارس صورت گیرد.

وی علاوه بر بازدید از بخش های مختلف کانون گفت : با توجه به شرایط زندگی امروز و تک فرزندی، بچه‌ها در کانون در کنارهم هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی دارند و زندگی اجتماعی را فرا می گیرند.

مشاور استاندار از نهادینه شدن وظایف خانواده در مقابل کودکان از بدو تولد تا 7 سالگی گفت و تصریح کرد: متاسفانه در این دوران خانواده کارکرد واقعی خود را ندارد. اما کانون می‌تواند ضعف‌های موجود در این زمینه و مشکلاتی که بیشتر در سن نوجوانی و جوانی به وجود می‌آید با هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و کلاس‌های متنوع حل کند.

وی درباره پی‌گیری وضعیت کودکان در استانداری گفت: بحث کودکان کار و خیابانی و رسیدگی به وضعیت این بچه‌ها همیشه مورد توجه است. سروسامان دادن به موقعیت آن‌ها نیز در حال پی‌گیری و انجام است. موضوع کودکان کار توسط دستگاه‌های غیردولتی و اجرایی نیز دنبال می‌شود ولی متاسفانه تعامل دستگاه‌ها به صورت کامل نبوده و هم‌افزایی انجام نشده است. در پی این هستیم که حلقه‌های مفقوده را به هم متصل کنیم تا خروجی کار مطلوب باشد.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری تهران عنوان داشت : کانون با توجه به تجربه مخاطب‌شناسی، مدارس را در تهیه کتاب یاری دهد که چه آثاری تهیه شود. بچه‌ها باهوش هستند و متون موجود در کتابخانه‌های مدارس متعلق به 20 سال پیش است و به روز رسانی نشده. این امور باید رسیدگی شود.

ساعی درباره پایین بودن سرانه کتاب توضیح داد: این هفته بهانه‌ای است تا دوباره به پایین بودن سرانه کتاب تاکید شود. فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما ضعیف است و فرهنگ ایرانیان بیشتر شفاهی است تا کتابخوانی. امروزه نیز ورود به فضای مجازی و دریافت اطلاعات اصطلاحا «ساندویچی» باب است. طبق آمار نیز بیشترین زمان مطالعه متعلق به گروه سنی کودک و نوجوان و کمترین زمان مطالعه متعلق به سالمندان است. می‌توان از ظرفیت کانون برای بهبود این اوضاع استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها