ای‌کاش ترورهای هفته اخیر در پاریس اولین و آخرین اقدام تروریستی در اروپا و آمریکا باشد؛ متاسفانه باید گفت این یک شروع دردناک و نگران‌کننده است. این ترور آغاز یک توفان خطرناک علیه شهروندان اروپایی و آمریکایی است که تخم آن را سیاستمداران نژادپرست غربی چند سال قبل در خاورمیانه کاشته‌اند و این خیال خام را در سر می‌پروراندند که آتش، ترور، کشتار و خشونت در خاورمیانه محصور می‌ماند و دامن تمدن پر زرق و برق غرب را نمی‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۸۰۶۱

منشا و ریشه ترور در خاورمیانه همچنان باقی است و تا این علت تضعیف و ریشه‌کن نشود زبانه‌های ترور و خشونت در مرزهای غربی ایالات متحده آمریکا نیز شعله‌ور خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کانون‌های حمایت و صدور و تجهیز تروریست‌ها و خشونت افسارگسیخته در خاورمیانه دولت آل‌سعود است.

این دولت در سیاست مزورانه از یک سو روزانه صدها میلیون دلار پول و انواع تجهیزات نظامی و لجستیکی در اختیار تروریست‌ها در عراق و سوریه قرار می‌دهد و از سوی دیگر در میز مذاکره برای پایان جنگ در سوریه می‌نشیند البته از دولتی ارتجاعی و استبدادی به‌جای مانده از عصر پارینه‌سنگی در دوران مدرن انتظاری بیش از این نیست. دولتی که هنوز در آن مانند قرون وسطی محکومان را گردن می‌زنند.

زنان حق رانندگی ندارند، حکومت مانند ارث خانوادگی منتقل می‌شود. زنان موجوداتی درجه دوم و در خدمت هوا و هوس مردان عرب محسوب می‌شوند؛ انتخاباتی در آن برگزار نمی‌گردد و رسانه‌های آزاد و منتقد وجود ندارند و در یک روز هزار زائر بیت‌الله الحرام در آن کشته می‌شوند و این دولت ستمگر هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

تعجب و سوال از دولت‌های شبه مدرن غربی است که مانند کبک سر در زیر برف کرده و نمی‌خواهند واقعیت تروریست پرور آل‌سعود را ببینند و قصد ندارند تکلیف خود را با این حکومت روشن کنند. ملت‌های غربی و بازماندگان ترورهای اخیر در فرانسه باید بدانند قاتل اصلی و آمر ترورهای منطقه و جهان در سال‌های اخیرآل سعود است.

نگارنده پیشتر به تفصیل دلایل شروع این بازی ویرانگر را از جانب ریاض شرح داده‌ام و مجال تکرار آن نیست، اما اجمالا نظم نوین منطقه‌ای در خاورمیانه به نفع مردم‌سالاری دینی و ثبات و امنیت درون‌زا با کام دیکتاتور مآب و تروریست‌پرور سعودی‌ها سازگار نیست و به هر قیمتی خواستار بر هم زدن این نظم جدید هستند. دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس و فرانسه در بزنگاه سخت و سرنوشت‌سازی قرار گرفتند.

در معرض و دیدگاه افکار عمومی جهان تمام تاریخ و گذشته این کشورها در معرض رسوایی و بی‌آبرویی است.

پرسشی که آزادیخواهان و صلح طلبان جهان دارند این است که این اتحاد و ائتلاف شوم بین دول غربی مدعی دموکراسی و حقوق بشر با بزرگ‌ترین دشمن دموکراسی و حقوق بشر چطور توجیه‌پذیر است؟ چطور می‌توان پذیرفت دول غربی نمی‌دانند داعش از کجا تامین، تغدیه، حمایت مادی و معنوی و ایدئولوژیک می‌شود؟ سیاستمداران غربی تا چه زمانی می‌خواهند به خاطر چند بشکه نفت و نیز لجبازی و پافشاری بر سیاست‌های غلط گذشته در جنایات آل‌سعود شریک باشند و در این خیال خام بوده که مردم جهان نمی‌فهمند.

امروز زمان آن فرارسیده که روشنفکران و تحلیلگران و صاحب نظران پرده از این ائتلاف شوم بردارند و اجازه ندهند امنیت مردم جهان قربانی ائتلاف شوم غربی – سعودی شود.

امروز امنیت و زندگی مردم غربی در معرض تهدید گروه‌هایی قرار دارد که مستقیما از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شوند و دولت‌های غربی نیز ترجیح می‌دهند به خاطر نفت و برخی ملاحظات شرم‌آور، چشم بر این حمایت ویرانگر ببندند.

مردم غرب باید بدانند این تروریست‌ های خشن و آدمکش حتی یک روز از زندگی نکبت‌بار خود را تحت تعالیم اسلام سپری نکرده‌اند.

اینها دست پروردگان مکتب تکفیری – تروریستی آل‌ سعود هستند که صرفا برای اختفای نهان و درون ویرانگرشان جامه دینداری بر تن کرده‌اند و هیچ نسبت و قرابتی با عقاید معقول و اخلاق ممدوح اسلامی ندارند. مردمان مغرب زمین باید با سازو کارهای دموکراتیک حاکم بر کشورهایشان اجازه ندهند سیاست‌های غلط و خشونت‌ساز و امنیت‌سوز ادامه یابد.

دکتر امیر دبیری‌مهر - پژوهشگر سیاسی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها