جام جم ورزشی: بانویی که دیروز تاریخ ورزش ایران را ورق زد اصلی ترین گزینه برای پرچمداری کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۴۳۹۶
زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران می شود

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ؛ زهرا نعمتی همان طور که از مدت ها برنامه ریزی کرده بود تصمیم بزرگ خود را عملی کرد و به عنوان یک ورزشکار پارالمپیکی موفق شد سهمیه حضور در رقابت های المپیک را به دست بیاورد. او چهره شاخص المپیک 2016 ریودوژانیرو خواهد بود و حضور وی در این رقابت ها به عنوان بانوی محجبه ای که پیش از این در پارالمپیک شرکت کرده و حالا المپیکی محسوب می شود توجهات بسیار زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

حضور او در المپیک 2016 بسیار حائز اهمیت است و از همین اکنون مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته است. او نخستین بانوی دارای معلولیت جسمی در تاریخ ورزش جهان است که سهمیه المپیک را کسب می کند.

نتیجه ای که زهرا نعمتی در المپیک 2016 کسب خواهد کرد مهم نیست، مهم این است که او با کسب این سهمیه تاریخ سازی کرد و نقش عمده ای در تاریخ ورزش ایران از خود بر جای گذاشت. با این اوصاف بی انصافی است در آوردگاه عظیم المپیک 2016 او پشت سر سایر ورزشکاران کاروان ایران در مراسم رژه حرکت کند. او باید پرچمدار باشد و به عنوان یک ورزشکار تاریخ ساز پیشاپیش تمام ورزشکاران ایرانی شرکت کند ، حتی آنهایی که سابقه مدال آوری در این رقابت ها را دارند.

سپردن پرچم کاروان ورزشی ایران بیش از پیش زهرا نعمتی را در کانون توجه قرار خواهد داد و باعث می شود زحمات او بیشتر قدر دانسته شود.

حضور زن مسلمان ایرانی آن هم با حجاب برتر، در جامعه جهانی که از زن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بهره می‌برد، بدون شک می‌تواند احترام ایران به ارزش های والای زنان را نشان دهد چرا که کم‌تر کشوری یک ورزشکار زن را به عنوان پرچمدار انتخاب می‌کند و البته در تاریخ ورزش ایران این موضوع بی‌سابقه نیست.

از طرفی ورزشکارانی که بتوانند در حال حاضر به عنوان گزینه پرچمداری المپیک مطرح باشند اندک هستند و اوضاع خوبی هم ندارند؛ بهداد سلیمی که مصدوم است و حمید سوریان به عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران هنوز موفق به کسب سهمیه هم نشده است و اگر هم بشود مسابقات او به گونه‌ای است که شاید حضورش به عنوان پرچمدار در تمریناتش برای تکرار مدال طلای المپیک لندن او را با مشکل مواجه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها