رئیس شرکت نفت روسیه معتقد است که راهبرد نفتی عربستان دستاوردی برای این کشور نداشته و قیمت پایین نفت، ریاض را مجبور به برداشت دهها میلیارد دلار از صندوق ذخیره پولی و وام گرفتن از منابع خارجی کرده است و اخیراً نیز مجبور به اجرای تدابیر ریاضتی شده است.
کد خبر: ۸۵۳۳۴۹
بلایی که عربستان با تصمیمات غلط نفتی بر سر خودش آورد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "ایگور ساچین" که رئیس بزرگترین شرکت نفت روسیه است در کنفرانس بین المللی همکاری در زمینه انرژی بین روسیه و ژاپن که روز جمعه 6 نوامبر برگزار شد گفت: عربستان به عنوان یکی از اعضای اوپک همواره با در پیش گرفتن راهبرد تولید بیشتر و پایین نگه داشتن قیمت نفت سعی کرده است از سهمیه تولید خود در اوپک دفاع کند.

رئیس شرکت نفت روسیه خاطرنشان کرد که در نشست اخیر که در اواخر ماه گذشته بین سازمان اوپک و تولیدکنندگان نفت خارج از این سازمان برگزار شد، هیچ تصمیمی گرفته نشد.

این نشست به منظور بالا بردن قیمت نفت که از اواسط سال گذشته به کمتر از نصف سقوط کرده است، برگزار شد.

ساچین در این کنفرانس که در توکیو برگزار شد به افزایش 20 درصدی صادرات نفتی روسیه به ژاپن طی هشت ماه اول از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، انهم به رغم کاهش حجم تبادل تجاری بین دو کشور، اشاره کرد.

وی گفت: در سال 2014 واردات نفتی ژاپن از روسیه به 13.5 میلیون تن رسید این میزان، برابر با 8.2 درصد از مجموع نفت مورد استفاده این کشور است در حالی که ظرفیت تبادل تجاری و اقتصادی بین دو کشور بسیار بیشتر از این است.

ساچین خاطرنشان کرد که قیمت فعلی در بازار انرژی برای مصرف کنندگانی مثل ژاپن، فرصت بسیار خوبی برای کاهش هزینه هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها