در مصاحبه با اشپیگل انجام شد

گستاخی جدید وزیر سعودی درباره ایران

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان که جمهوری اسلامی ایران را به قاچاق سلاح به بحرین و عربستان متهم کرده است، تصریح کرد: اظهارات وزیر خارجه عربستان کاملا بی‌اساس است و به وی هشدار می‌دهیم که صبر جمهوری اسلامی را نیازماید.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۳

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: وزیر خارجه عربستان به جای اتهام‌زنی و فرافکنی، به مسئولیت کشورش در فاجعه منا بپردازد و از حمایت آشکار و پنهان خود از تروریست‌ها در یمن، عراق، سوریه و منطقه دست بردارد. امیرعبداللهیان افزود: عربستان کشورهای کوچکی مانند بحرین را بازیچه سیاست‌های غلط خود قرار ندهد.

رفتار دون شان عادل الجبیر

امیرعبداللهیان همچنین در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب با بیان این‌که هیات ایرانی در نشست وین تلاش کرد وارد چالش با عربستان نشود، گفت: اما عادل الجبیر، اظهاراتی نامتوازن و بی‌اساس مطرح کرد و رفتاری دون شأن وزیر خارجه یک کشور را بروز داد که با واکنش تند آقای ظریف مواجه شد. وی افزود: آقای ظریف در زمان رسمی جلسه یک بار به اظهارات عادل الجبیر، بی‌اعتنایی کرد و بار دیگر با صراحت، اتهامات بی‌اساس او را رد و اقدامات نادرست عربستان در قبال سوریه و برخی مسائل منطقه را بیان کرد.

وی تصریح کرد: در این نشست هیچ امتیازی داده نشد و ما درباره آینده سیاسی سوریه هیچ معامله‌ای نکردیم و تنها مواضع صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران را با صدای بلند بیان کردیم.

وی گفت: در این نشست همه کشورهای غربی در مقابل ما نبودند؛ به‌طوری‌که نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه ایتالیا و آلمان تلاش در متوازن کردن دیدگاه‌ها داشتند و البته تندترین مواضع اروپایی‌ها را فرانسه و انگلیس اتخاذ کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها