اعضای باند سارقان که کلکسیونی از سرقت‌ها را در پرونده خود دارند، در تازه ترین اعترافات خود به قتل مردی اعتراف کردند.
کد خبر: ۸۴۸۸۸۷
کلکسیون جرایم سارقان با جنایت کامل شد

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، چندی پیش با شکایت‌های مردمی در مورد این که خانه‌هایشان مورد سرقت قرار گرفته تحقیقات پلیس آگاهی شهرستان تویسرکان برای دستگیری سارقان و کشف اموال سرقتی آغاز شد.

ماموران با حضور در محل‌های سرقت و بررسی از این محل‌ها متوجه شدند سارقان شبانه و در نبود صاحبخانه، قفل در را تخریب کرده و با ورود به خانه پول و طلا را سرقت کرده‌اند.

ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند مبنی بر این که در هر محله‌ای که سرقت رخ داده همسایه‌ها پیش از وقوع سرقت‌ها خودروی سمندی را با سه سرنشین مشاهده کرده‌اند که در این محل‌ها تردد داشته‌اند. همین سرنخ کافی بود که پلیس اطمینان یابد سارقان باید با همان خودرو که شاهدان گفته‌اند اموال سرقتی را از خانه‌‌ها جابه‌جا کرده باشند.

بنابراین مشخصات خودروی به دست آمده در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت. در مرحله بعدی از تحقیقات، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد خودروی مورد نظر در بروجرد سرقت شده است. با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که دو شب پیش ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های شهر، خودروی سارقان را شناسایی کرده و برای دستگیری شان آن را تعقیب کردند که در جریان این تعقیب و گریز خودروی متهمان با یک خودروی وانت تصادف کرد و با در هم کوبیدن این خودرو، متوقف شد. دو نفر از سارقان با جا گذاشتن همدست خود از خودروی سمند پیاده شده و در تاریکی شب در خیابان‌های اطراف متواری شدند. ماموران با تعقیب دزدان یکی از آنها را دستگیر کردند.

اعتراف به دزدی از خانه‌ها

متهم با انتقال به پلیس آگاهی به 17 فقره سرقت منزل در شهرستان تویسرکان و نیز سرقت خودرو در شهرستان بروجرد اعتراف کرد. همزمان با تحقیقات از این متهم، مخفیگاه دومین عضو باند که طراح اصلی این سرقت‌ها بود نیز شناسایی و او دستگیر شد.

این متهم با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با همدستش، به سرقت از خانه‌ها اعتراف کرد. تحقیقات ماموران برای پرده برداشتن از دیگر جرایم وی و همدستش ادامه داشت تا این که وی اعتراف کرد علاوه بر سرقت خانه، در زمینه کف‌زنی نیز فعالیت دارد که در جریان یکی از سرقت‌هایش باعث قتل مالباخته شده است.

اعتراف سرکرده به قتل

مرد سارق در باره این جنایت گفت: چندی پیش در جریان یکی از سرقت‌هایم با مرد عرب زبانی در یکی از محله‌های شهر آشنا شدم. او را فریب داده و از وی کف‌زنی کرده و پول‌هایش را همراه دوستم سرقت کردم. ما سوار خودرو شدیم و در حال حرکت بودیم که آن مرد متوجه کم شدن پول‌هایش شد، از پنجره خودرو آویزان شد. پس از طی مسافتی حدود 300 متر از خودرو به زمین پرت شد ه جان باخت.

با اعتراف متهم به این جنایت، کارآگاهان موضوع را بررسی کردند که مشخص شد گفته‌های عامل جنایت صحت دارد و راننده‌ای، مالباخته را به بیمارستان منتقل کرده اما این مرد پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان تسلیم مرگ شده است.

با رازگشایی از این جنایت، ماموران به تحقیق دوباره از این متهم پرداختند که او روز گذشته در اعتراف جدید خود گفت: از دو ماه قبل با تغییر روش‌های سرقت، در پوشش مامور پلیس در شهر‌های صفادشت و طالقان مسیر خودروهای عبوری را سد کرده و به بهانه بازرسی اقدام به سرقت می‌کردیم. در این مدت از هفت راننده بیش از 12 میلیون تومان سرقت کرده‌ایم.

با صدور قرار قانونی برای این دو متهم تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها