مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور اعلام کرد: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در بیشتر استانهای کشور آسمانی ابری همراه با بارش پراکنده خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۴۸۶۸۰
آسمان ابری و بارانی در  تاسوعا و عاشورای حسینی

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز در برخی مناطق شمال شرق و ارتفاعات شرقی البرز بارش پراکنده رخ خواهد داد که به تدریج از ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: از بعدازظهر امروز با ورود یک سامانه بارشی به کشور در غرب و شمال غرب افزایش ابر و برخی مناطق رگبار باران همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز پنجشنبه دامنه فعالیت این سامانه به دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس و بخش‌هایی از نواحی مرکزی و استانهای ساحلی دریای خزر می‌رسد، ضمن اینکه از بعدازظهر این روز در غرب و شمال غرب کشور از ابرناکی کاسته می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: روز جمعه بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی بارش پراکنده داشته و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها روز پنجشنبه در ایلام، شمال خوزستان، لرستان، جنوب همدان، جنوب مرکزی، شمال چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان خواهد بود که در مناطق مستعد این استانها بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

وظیفه تاکید کرد: با توجه به احتمال بارش شدید باران در مناطقی از غرب و استانهای واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی این مناطق به ویژه در استانهای ایلام، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و با شدت کمتری در جنوب استانهای همدان، مرکزی و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود برای حفظ ایمنی احتیاط لازم در تردد جاده‌ای به سبب لغزندگی ناشی از این بارش باران به کار گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آسمان در استان‌های کشور همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: همزمان با این ایام در بیشتر مناطق کشور آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد و در برخی مناطق بارش پراکنده، رشد ابر در ارتفاعات و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: روز جمعه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، فردا آسمان تهران نیمه ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، در پاره‌ای نقاط رگبار، رعد و برق، وزش باد و در بعضی ساعات افزایش شدت باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز با ۳ درجه کاهش نسبت به امروز به ۲۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وظیفه افزود: روز پنجشنبه آسمان تهران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد، روز جمعه و همزمان با تاسوعای حسینی آسمان تهران همراه با رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد و روز عاشورای حسینی آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود .آسمان سایر استان های کشور در روز های آینده مطابق جدول غالبا ابری همراه با بارش پراکنده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها