پینگ‌پنگ و معضل فقدان پشتوانه

بعد از عصر نوشاد

ملی‌پوشان پینگ‌پنگ ایران بعد از 24 سال عنوان هفتم پینگ‌پنگ ایران را در آسیا تکرار کردند. سال 1991 تیم ایران با مجید احتشام‌زاده، ابراهیم علیدخت و فواد کاسب به این عنوان در رقابت‌های مالزی دست یافت که این‌بار ملی‌پوشان ایرانی در رقابت‌های تایلند توانستند بعد از 24 سال عنوان قبلی تیم ملی را تکرار کنند.
کد خبر: ۸۴۸۲۶۱
هفتمی آسیا قابل قبول است

هفتم شدن در پینگ‌پنگ آسیا، جایی که قهرمانان جهان در رقابت‌های آن حضور دارند به دل خیلی‌ها از اهالی تنیس روی میز چسبید، از جمله مجید احتشام‌زاده که این عنوان را بعد از پشت سرگذاشتن دو تیم کره شمالی و هند با اهمیت می‌داند.

این پیشکسوت پینگ‌پنگ ایران می‌گوید: بچه‌ها دست به کار بزرگی زدند و امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه پیدا کند. همه می‌دانند کره شمالی در پینگ‌پنگ مطرح بوده و هندی‌ها نیز اصولا در ورزش‌های راکتی در سطح دنیا مطرح شده‌اند.

تیم ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان، افشین نوروزی، پوریا عمرانی و میعاد لطفی و در قسمت دختران با ندا شهسواری، صبا صفری، مریم صداقت، مریم جمالی و محجوبه عمرانی در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.

احتشام‌زاده با اشاره به عناوین هفتم مردان و دوازدهم دختران می‌گوید: هر دو تیم ایران در این رقابت‌ها که جنبه انتخابی جهان هم داشت به رقابت‌های جهانی راه پیدا کردند.

در حاشیه برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا، انتخابات کمیته‌های پینگ‌پنگ کنفدراسیون آسیا نیز برگزار شد که احتشام‌زاده به‌عنوان رئیس کمیته پیشکسوتان رای آورد.

وی درباره انتخاب و برنامه‌هایش در این کمیته می‌گوید: در جلسه‌ای که با حضور 15 نفر برگزار شد همه اعضا به من رای دادند. در نخستین برنامه‌هایم می‌خواهم رقابت‌های پینگ‌پنگ قهرمانی پیشکسوتان آسیا را برگزار کنم که در سال‌های اخیر به‌طور نامنظم برگزار شده است.

با صحبت‌هایی که در محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا با اعضای کنفدراسیون داشتم همگان موافق برگزاری بازی‌ها به‌صورت منظم بودند، از این رو در تلاش هستیم رقابت‌های پیشکسوتان قاره کهن را برای نخستین‌بار در ایران برگزار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها