جام جم آنلاین: برخی اعضای گروهک تروریستی منافقین روز گذشته همزمان با افتتاح نمایشگاه فرانکفورت با در دست داشتن تصاویری از سلمان رشدی نویسنده مرتد و مورد تنفر مسلمان‌ها در جهان از حضور او استقبال کردند.
کد خبر: ۸۴۶۰۲۶
استقبال منافقین از سلمان رشدی+عکس

به گزارش تسنیم،‌ تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سوی ایران به‌نشانه اعتراض به حضور سلمان رشدی در نشست خبری این نمایشگاه با حاشیه‌های قابل تأملی مواجه شده است. روز گذشته تعدادی از منافقین با در دست داشتن عکس‌های سلمان رشدی مقابل غرفه بسته ایران حضور یافته استقبال خود را از حضور این نویسنده مرتد که مورد تنفر مسلمانان جهان است، نشان دادند.

در سال‌های گذشته نیز جمعی محدود از این افراد در سومین و چهارمین روز از نمایشگاه کتاب فرانکفورت با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل غرفه ایران حضور یافته و با دخالت پلیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت متفرق می‌شدند،‌ نکته جالب این ماجرا این‌چنین بود که این افراد عمدتاً با خود کودکانی را همراه داشتند که نشان از نیت پشت‌پرده این ماجرا که همان دریافت پناهندگی سیاسی از آلمان بود، داشت.

از دیگر حاشیه‌‌های جالب توجه ماجرای تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سوی ایران،‌ ممانعت مسئولان نمایشگاه از کشیدن نیمه دیوار مقابل غرفه ایران است،‌ قرار است نمایندگان مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از امروز بنرهایی اعتراضی نسبت به حضور رشدی در نمایشگاه فرانکفورت را در غرفه 200متری ایران نصب کنند.

این نخستین بار است که غرفه‌ای با این وسعت ساخته شده و در نمایشگاه فرانکفورت خالی می‌ماند و این موضوع موجب تعجب ناشران کشورهای دیگر و بازدیدکنندگان قرار گرفته و خواهد گرفت،‌ به این منظور قرار است مقابل غرفه ایران درباره عدم‌حضور ایران و چرایی آن به مراجعان اطلاعات کافی داده شود.

کلینتون: به دشمنی با ایرانیان افتخار می‌کنم

هیلاری کلینتون در اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 در پاسخ به این سؤال "به دشمنی چه‌کسانی با خود افتخار می‌کنید؟" گفته است: جمهوری‌خواهان و ایرانیان.

به گزارش اسپاتنیک، نامزدهای حزب دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، طی مناظره شب گذشته خود، ایران، چین و تغییرات آب‌و‌هوایی را به‌عنوان مهمترین تهدیدات امنیتی ایالات متحده برشمردند.

در این مناظره که شب گذشته در لاس‌وگاس برگزار شد، هیلاری کلینتون گفت: «همچنان از ناحیه اشاعه سلاح‌های هسته‌ای تهدید وجود دارد، مواد هسته‌ای که می‌تواند در دستان افراد نادرست بیفتد. من می‌دانم که این تروریست‌ها به‌طور مداوم به‌دنبال آن هستند و این دلیل چرایی این امر است که ما هوشیار ایستاده‌ایم، اما همچنان در سرتاسر جهان برای جلوگیری از این امر (با شرکای خود) متحد هستیم».

وی در ادامه افزود که دولت آمریکا باید از نفوذ نظامی و دیپلماتیک خود برای کشاندن روسیه به پای میز مذاکره درباره سوریه استفاده کند. وی گفت: «سرگرم بررسی در این باره هستم که ما باید از چه اهرمی برای کشاندن روسیه پای میز مذاکره استفاده کنیم. می‌دانم که دولت اوباما نیز به شدت مشغول بحث در این باره است».

سناتور برنی ساندرز، مهمترین رقیب هیلاری کلینتون بین نامزدهای دموکرات رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا نیز در این مناظره،

اما جیم وِب که سابقا تفنگدار دریایی آمریکا بوده و در جنگ ویتنام مشارکت داشته است در پاسخ به این سؤال "به دشمنی چه‌کسانی با خود افتخار می‌کنید؟" پاسخی فراموشی نشدنی داد و گفت: «من می‌توانم به سرباز دشمنی که با پرتاب نارنجک مرا زخمی کرد اشاره کنم، اما وی هم‌اکنون اینجا نیست تا بتوان با او سخن گفت».

واکنش کاخ سفید به تصویب برجام در مجلس و آزمایش موشکی

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت، همزمانی تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و آزمایش موشکی ایران تصادفی نیست.

به گزارش «انتخاب»، ارنست درباره سوال خبرنگاری درباره تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی گفت البته من کارشناس مسائل سیاسی داخلی ایران نیستم ولی تصادفی نیست که اندکی بعد از تصمیم مجلس در تصویب توافق ایران، برخی ها در داخل ایران تصمیم بگیرند آزمایش موشکی انجام بدهند که باعث مخالفت و انتقاد گسترده جامعه جهانی می شود.

وی ادامه داد من واکنش خاصی به تصویب (برجام در مجلس شورای اسلامی) ندارم غیر از اینکه این نشان می دهد ما در مسیر اجرای موفق این توافق بین المللی قرار داریم.

وی درباره گزارش فاکس نیوز درباره مغایرت قوانین آمریکا با برداشته شدن برخی تحریم ها که شامل شرکت های آمریکایی می شود دارای شعب فرعی خارجی هستند و امکان طرح دعوی حقوقی در این خصوص وجود دارد گفت البته من درباره گزارشی که می گویید اطلاعی ندارم ولی هیچ شبهه حقوقی درباره توافقی که باعث می شود ایران نتواند به سلاح اتمی دست یابد وجود ندارد.

دیوان عالی کشور حکم متهمان پرونده کرسنت را تائید کرد

در حالی که پیش تر اخباری مبنی بر رد حکم دادگاه متهمان کرسنت در دیوان عالی کشور منتشر شده بود، منابع موثق خبر دادند، این دیوان حکم متهمان این پرونده را تائید کرد.

به گزارش فارس، شعبه 80 دادگاه کیفری استان تهران مستقر در مجتمع ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی با توجه به گزارش‌های مستقل 3 نهاد اصل نظارتی کشور وابسته به قوای 3 گانه و بازداشت و بازجویی از اعضای وقت هیأت مدیره شرکت ملی نفت درباره قرار داد کرسنت، متهمان این پرونده از جمله 6 عضو هیأت مدیره وقت شرکت ملی نفت را به اتهام تبانی محکوم اعلام کرد.

بر اساس حکمی که برای متهمین این پرونده در ابتدای سال 91 صادر شد هر یک از اعضای هیأت مدیره وقت شرکت ملی نفت به پرداخت 500 میلیون تومان جریمه نقدی بدل از حبس تعزیری و دو تن از ایشان نیز به یک سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها