جام جم ورزشی : من «آقای معمولی» هستم. این یکی از نخستین اظهارنظرهای یورگن کلوپ پس از انتصاب به عنوان سرمربی لیورپول بود.
کد خبر: ۸۴۵۵۱۴
فرمول های بوندسلیگایی «آقای معمولی» در انگلیس

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ،کلوپ آمده تا لیورپول را نجات بدهد. مرد آلمانی خیلی خوشحال به نظر می رسد. پیش از آنکه هواپیما از فرودگاه فرانکفورت به سمت انگلیس پرواز کند کلوپ بسیار خوشحال و خندان به نظر می رسید. او به محض رسیدن به لیورپول نیز خوشحال بود و روی ابرها سیر می کرد. کلوپ برای رسیدن به موقعیت کنونی نزدیک به دو فصل صبر کرد. حالا او جانشین براندان راجرز شده که دو فصل پیش تیم تحت هدایتش را تا مرز قهرمانی در لیگ برتر پیش برد اما در نهایت به این عنوان ارزشمند نرسید. یورگن کلوپ، مردی که سبک و سیاق مربی گری اش در آلمان مورد احترام همه است، مردی که بوروسیا دورتموند را ساخت و احیا کرد و در بهترین زمان ممکن آن را راها کرد حالا به عنوان ناجی جدید تیم محبوب شهر لیورپول توصیف می شود. کلوپ در بوندسلیگا به "آقای خاص فوتبال آلمان " معروف شده بود، لقبی که در اصل به خوزه مورینیو تعلق دارد. اما اکنون که یکی از موفق ترین مربیان چند سال اخیر فوتبال آلمان و اصلا فوتبال اروپا به لیورپول آمده می توان امیدوار بود تیم بندرنشین به رویای دیرینه که قهرمانی در لیگ برتر انگلیس است برسد؟ کلوپ در انگلیس کار بسیار مشکلی خواهد داشت، چیزی که خودش هم خوب می داند. اعمال کردن تفکراتی که پیش از این در بوندسلیگا و در تیم بوروسیا دورتموند به خوبی جواب داده بود اینک در لیگ برتر انگلیس بسیار سخت به نظر می رسد. لیگی که در جدول برترین لیگ های فوتبال دنیا دو پله از بوندسلیگا بالاتر است و در رده دوم به سر می برد. کلوپ باید توانایی هایش را به اندازه همین دو پله بالا ببرد.

رفتارهای خاص یورگن

یورگن کلوپ از آن دست مربیانی است که اگر از همان ابتدا در لیگ برتر انگلیس مربی گری می کرد خیلی بیشتر از آنچه که الان هست مورد توجه قرار می گرفت. او با رفتارهایش در لیگ برتر انگلیس و در حالی که رسانه های عامه پسند و البته بعضا خانمان برانداز تمرکزشان بر روی اشخاصی همانند اوست بسیار بیشتر از قبل جلب توجه خواهد کرد. کلوپ یکی از جذاب ترین مربیان فوتبال دنیاست، ضمن آنکه جز خوش تیپ ترین های مربیان فوتبال دنیا هم به شمار می رود. این مربی موفق ژرمن ها در طول مسابقه و در کناره های زمین گاهی اوقات حرکات عجیبی از خود نشان می دهد و میمیک های مختلفش همیشه سوژه رسانه هاست. همه اینها برای تبدیل شدن به یک ستاره در رسانه های انگلیسی کافی است و البته مجموعه این ویژگی ها حاشیه هایی را برای وی رقم خواهد زد. البته کلوپ از آن دست چهره های شاخص دنیای مربی گری است که معمولا حرف هایی جالب توجه در مصاحبه هایش به زبان می آورد و ممکن است این ویژگی نیز وی را با دردسر مواجه کند. کلوپ متفاوت تری در لیگ برتر انگلیس خواهیم دید. کلوپی که احتمالا سعی می کند تفاوت هایی در خود و رفتارش ایجاد کند تا حتی جذاب تر هم به نظر برسد. این از ذوق زدگی او برای پیوستن به یکی از محبوب ترین تیم های انگلیس و اروپا کاملا مشخص است.

تقابل با دیگر مربیان

لیگ برتر انگلیس پر از نام های هیجان انگیز است. حالا کلوپ بخشی از این نام های پرهیجان به شمار می رود. به این نام ها توجه کنید: خوزه مورینیو، لوئیس فن خال، آرسن ونگر، رونالدو کومان، مانوئل پلگرینی و دیگر مربیان ریز و درشت لیگ برتر انگلیس. کلوپ با توجه به رفتارها و نوع مربی گری اش می تواند در صدر مربیان خبرساز باشد اما تقابل او با دیگر مربیان نیز می تواند موضوع بسیار جالبی در هفته های آینده باشد. او ارتباط خوبی با ونگر دارد و پیش از این سبک مربی گری او را بارها پسندیده بود اما درباره خوزه مورینیو چه؟ دو حالت متفاوت و منتاقض درباره ارتباط او با آقای خاص وجود خواهد داشت. یا سیاه یا سفید. کلوپ می تواند یکی از ستایش گران مورینیو باشد و به همان میزان احتمال برود به یکی از دشمنان آقای خاص اورجینال تبدیل شود. او با مورینیو چه خواهد کرد؟ البته مربیان دیگری هم هستند. اصولا دعوای مربیان نامدار در لیگ برتر انگلیس جزئی از فوتبال آنهاست. اصلا همین دعواها بخشی از جذابیت های فوتبالی به شمار می رود اما چیزی که مهم است این است که کلوپ تا چه اندازه می تواند اصحکاک با دیگر مربیان لیگ جزیره را که اتفاقا برخی از آنها استاد جنگ روانی هستند را کنترل کند. البته پیش بینی می شود کلوپ آمادگی روانی برای جنگ های روانی را داشته باشد. هر چند او این دعواهای لیگ برتری را در آلمان کمتر تجربه کرده است اما خلق و خوی او انگار ثابت می کند وی مربی ای است که برای مربی گری در انگلیس ساخته شده است.

یک دنیا انتظار

حالا کلوپ است و لیورپولی که از براندان راجرز اخراجی به جا مانده است. لیورپولی که سال هاست در کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر می سوزد. لیورپولی که یک ناجی می خواهد و این ناجی باید بندرنشین ها را به قهرمانی لیگ برتر برساند. این لیورپول تا همین امروز هم بسیار بد در لیگ برتر انگلیس نتیجه گرفته است. کلوپ در حالی که کار خود را در لیگ برتر انگلیس شروع کرده باید به این نکته توجه کند فرمول های بوندسلیگایی او در لیگ برتر انگلیس ممکن است به کار نیاید و اینجاست که باید نشان بدهد چرا در آلمان به او آقای خاص می گفتند. البته همین فرمول های بوندسلیگایی شاید برگ برنده قرمزها و سرمربی آلمانی شان باشد. دورتموند با همین فرمول های خاص ساخته شد و تا فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت. دورتموندی ها نیز اکنون بر اساس همان تفکرات "یورگن کلوپی" پیش می روند. میراث کلوپ در بوروسیا دورتموند برای سال های طولانی باقی خواهد ماند و حالا باید دید آیا او می تواند در لیورپول هم یک میراث ارزشمند و تحسین برانگیز از خود بر جای بگذارد یا خیر.

منبع: دیلی میل/مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها