جانشین فرمانده نیروی انتظامی از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد.
کد خبر: ۸۴۵۴۵۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار اسکندر مومنی در مراسم افتتاح دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور در جمع خبرنگاران گفت: این منشور برای ارتقای رفتار، حرکات و سکنات ماموران پلیس نیروی انتظامی به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی برای پاسداشت احترام به مردم تدوین شده‌است.

وی افزود: تعامل نیکو و رعایت ادب و احترام با مردم حتی با اندکی از قانون‌شکنان به عهده ماموران پلیس به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی است.

سردار مومنی اظهار کرد:‌ پلیس می‌تواند در عین اقتدار و قاطعیت شخصیت و کرامت مردم را ارج نهد و با آنان با احترام برخورد کند. دوره آموزشی مسئولان و مدیران اجرایی پلیس راهور ناجا قرارگاه‌های پلیس راه و عملیات جاده‌ای و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه سراسر کشور به مدت چهار روز آغاز شد تا ضمن بررسی و آموزش مسائل تخصصی مشترک، هدف ارتقای علم و دانش و مهارت و تخصصی در حوزه امور ترافیکی تحقق یابد.

افزایش 10 درصدی درآمد حاصل از جریمه‌ها

رئیس پلیس راهور ناجا نیز در این مراسم با اعلام این که بازنگری در نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی متناسب با تورم صورت می‌گیرد، افزود: در شش ماهه نخست امسال درآمد حاصل از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی 10درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر، سردار تقی مهری با اشاره به این که بیشترین آمار تماس شهروندان با ۱۹۷ شکایت از ماموران پلیس راهور و نحوه برخورد آنها اعلام شده، اظهار کرد: پس از اثبات تخلف ماموران پلیس، در مرحله اول به مامور خاطی تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار مامور به دستگاه قضایی تحویل داده خواهد شد. وی بیان کرد: براساس دستور سازمانی پلیس، نیروی انتظامی کوچک‌ترین گذشتی نسبت به تخلف ماموران خود ندارد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها