انتظار 200 هزار کودک برای دریافت سبد غذایی

رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به برنامه حمایت تغذیه‌ای از کودکانی که به علت فقر، دچار سوءتغذیه هستند اشاره کرد و در عین حال از انتظار 200 هزار کودک برای دریافت سبد غذایی به علت تامین نشدن منابع مالی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۵۱۴

دکتر زهرا عبداللهی، درباره برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان نیازمند و مبتلا به سوءتغذیه گفت: یکی از برنامه‌های دفتر بهبود تغذیه جامعه، برنامه کشوری بهبود تغذیه و رشد کودکان زیر پنج سال است. در قالب این برنامه که از طریق شبکه‌های بهداشتی ـ درمانی کشور اجرا می‌شود، کودکانی که تحت پوشش شبکه بهداشتی ـ درمانی کشور هستند با مراجعه به واحدهای بهداشتی ـ درمانی در شهرها از خدمات و مراقبت‌های تغذیه‌ای در قالب برنامه سلامت کودکان بهره‌مند می‌شوند.

او توضیح داد: در کنار آن خدمات پایش رشد نیز انجام می‌شود و همه کودکان کارت رشد می‌گیرند که یک نسخه در واحد بهداشتی ـ درمانی است و یک نسخه در اختیار مادر قرار می‌گیرد. براساس یک برنامه منظم مراقبتی، مادر کودک را به مراکز بهداشتی ـ درمانی آورده و قد و وزن او اندازه گرفته می‌شود و با منحنی‌های استاندارد انطباق داده می‌شود. اگر کودک دچار اختلال در رشد باشد به سرعت می‌توان وی را شناسایی کرد و مداخلات لازم را انجام داد.

به گفته عبداللهی قیمت سبد غذایی با قیمت 70هزار تومان برای کودکان آماده می‌شود./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها