نامزد برجسته حزب جمهوریخواه از تلاش‌های ایران و روسیه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش حمایت کرد.
کد خبر: ۸۴۰۵۶۹
از تلاش‌های ایران و روسیه برای مقابله با داعش حمایت می کنم

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، نامزد برجسته حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که از تلاش‌های ایران و روسیه برای مبارزه با شبه‌نظامیان داعش حمایت می‌کند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا او طرفدار کشورهایی مانند روسیه است که از بشار اسد حمایت می‌کنند یا کشورهایی که اسد را عامل بحران اخیر سوریه می‌دانند پاسخ داد: من طرفدار گروهی هستم که معتقد است اگر روسیه به دنبال مبارزه با داعش است شما باید به آنها اجازه این کار را دهید.

ترامپ که در بین نامزدهای جمهوریخواه پیشرو نظرسنجی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است گفت که آمریکا باید از افرادی که به دنبال شکست و نابودی گروه شبه‌نظامی داعش هستند گروهی که مسئول مرگ تعداد زیادی از امردم در سوریه و عراق به شمار می‌رود حمایت کند.

جمهوریخواهان همواره سیاستهای باراک اوباما در سوریه را که باعث ادامه جنگ داخلی در این کشور و شکل‌گیری گروه داعش شده است مورد انتقاد قرار داده‌اند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که ایا اسد مسئول ناآرامی‌های سوریه به شمار می‌رود پاسخ داد که مشخص نیست که درصورت سرنگونی اسد چه کسی جایگزین وی خواهد شد.

وی در این باره گفت: کسی نمی‌داند افرادی که خواهان برکناری اسد و جایگزینی وی هستند چه کسانی هستند و ممکن است سرنوشت بدتری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها