دیدار معاون مطبوعاتی ارشاد با فعالان رسانه‌ای دفاع مقدس

انتظامی: دولتی کردن فرهنگ مقاومت اشتباه است

ششمین نشست از سلسله نشست‌های راهبردی فرهنگ ایثار با موضوع «نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار» با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۸۴۹۳

به گزارش مهر، حسین انتظامی در این نشست و پس از طرح مباحثی از سوی فعالان رسانه‌ای در حوزه ایثار و مقاومت گفت: ما همواره باید فرهنگ مقاومت را در خود حفظ کنیم و شرایط سیاسی خاص مانند همین توافق هسته‌ای نباید ما را از این فرهنگ باز دارد زیرا به محض فراموش شدن فرهنگ مقاومت ما آسیب‌پذیر خواهیم شد.

او به‌عنوان نمونه به تأکید نظام بر «اقتصاد مقاومتی» اشاره کرد و گفت: این یک قانون و لایحه نیست بلکه یک فرهنگ است که باید در تمام جامعه جریان داشته باشد. معاون مطبوعاتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برخی درخواست‌ها از سوی فعالان رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: باید مراقبت کنیم که ترویج فرهنگ مقاومت تبدیل به امری دولتی نشود. در مفاهیم مبنایی هر جا که کار دولتی و حکومتی شود حتما لطمه خواهد خورد. البته که دولت و حکومت باید بسترسازی‌های لازم را انجام دهند، مطالبه‌گری لازم است اما این‌که بخواهیم دنبال دولتی شدن فرهنگ مقاومت باشیم اشتباه است، کما این که خود دفاع مقدس هم دولتی نبود و بیشتر یک حماسه ملی بود.

انتظامی افزود: ما باید توجه داشته باشیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مولفه‌های اصلی دوران دفاع مقدس بازگردیم. یکی از همین مولفه‌ها هم این بود که هیچ مرز و خط‌کشی‌ای میان نیروها در دفاع مقدس نبود. شاید اختلاف نظر سیاسی وجود داشت اما در میدان عمل همه در کنار هم بودند. آن روزها خود افراد مراقبت می‌کردند تا سیاست‌زده نباشند.

معاون مطبوعاتی ارشاد با تأکید بر لزوم بهره‌برداری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی درباره درخواست یکی از فعالان رسانه‌ای حاضر در نشست پیرامون تربیت خبرنگار تخصصی در حوزه ایثار و دفاع مقدس گفت: ما حتما باید به فکر تربیت نیروی متخصص در این حوزه باشیم، هر چند معتقدم در دیگر حوزه‌ها هم هنوز خبرنگار تخصصی نداریم.

انتظامی افزود: درباره حوزه ایثار و شهادت ما خوشبختانه انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس را داریم که دوستان ما هم در آن هستند و می‌توانیم به همین منظور همین ظرفیت را در راستای تربیت نیروی متخصص تقویت کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تسریع روند صدور مجوز برای رسانه‌ها گفت: درباره همه درخواست‌ها برخلاف گذشته که روند رسیدگی به درخواست‌ها بسیار طولانی بود حالا این روند نهایتا پنج ماه به طول خواهد انجامید و باز هم مطابق آنچه پیشتر اعلام شده بود درخواست‌های مرتبط با هفت حوزه معرفی شده که فرهنگ ایثار و شهادت هم شامل آن می‌شود از اولویت برخوردارند و بدون نوبت رسیدگی خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها