رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزاردر گفت و گو با جام جم آنلاین :

کمبودی دربازار نوشت افزار نداریم / قیمت ها با ثبات است

نمایشگاه لوازم التحریر آغاز به کار کرد

تخفیف 30 درصدی برای فروش کالاهای مورد نیاز مدارس

نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مدرسه از امروز تا جمعه ۲۷ شهریور در مصلای امام خمینی تهران برای فروش کالاهای مورد نیاز مدارس با تخفیف ۳۰ درصدی برپاست.
کد خبر: ۸۳۵۱۲۵
تخفیف 30 درصدی برای فروش کالاهای مورد نیاز مدارس

نمایشگاه نوشت افزار و لوزام التحریر امروز در فضای 5 هزار متر مربعی در شبستان مصلای امام خمینی (ره) تهران کار خود را آغاز کرد.

300 غرفه در این نمایشکاه انواع لوازم التحریر،‌ نوشت افزار ، انواع کیف و کفش و البسه مورد نیاز دانش اموزان را با تخفیف های 10 تا 35 درصدی در معرض فروش قرار داده اند.

به گزارش فارس، نکته جالب توجه در این نمایشگاه فروش پارچه و چادر مشکی، پتو ، حوله و لوازم منزل (قابلمه) است که سنخیت آن را با نمایشگاه لوازم التحریر متوجه نشدیم.

نمایشگاهی هر سال در آستانه بازگشایی مدارس برای ارائه کالای مورد نیاز دانش آموزان با تخفیف‌ ویژه و اما حاشیه‌هایی در پایتخت برگزار می‌شود.

ابراهیم درستی مدیر امور نمایشگاه‌های اتاق اصناف تهران در مورد برگزاری نمایشگاه لوازم التحریر گفت: وزیر صنعت،‌معدن و تجارت مصوبه ای داشته مبنی بر اینکه نمایشگاه نباید زیر سازه و چادر برگزار شود، اما جالب اینجاست که این قانون چندان اجرا نمی‌شود و برخی افراد به راحتی بدون هیچ برخوردی قانون را دور می‌زنند.

وی ادامه داد: همان کسانی که قانونگذار هستند، از قانون تخلف می‌کنند و چگونه است که مجوز فعالیت نمایشگاه را باید اصناف و وزارت صنعت بدهد، اما در پارک‌های ارم و اندیشه سید خندان نمایشگاه فروش نوشت افزار آن هم زیر چادر بر پا می‌شود و آب هم از‌ آب تکان نمی‌خورد.

به گفته درستی، اداره اماکن عمومی، وظیفه دارد تا با نمایشگاه‌های بدون مجوز برخورد کند، ولی شاهد چنین برخوردی هم نیستیم.

اما فارغ از این مسئله در گزارش میدانی خبرنگار فارس از نمایشگاه نوشت افزار انواع کیف و کوله پشتی دانش آموزی با قیمتت های نسبتا مناسب و تا 50 درصد زیر قیمت بازار در معرض فروش قرار گرفته است تا حدی که خانواده ها می توانند کیف مدرسه دانش آموزی را از 30 هزار تومان تا 890 هزار تومان در مدل های روز تهیه کنند.

اما باز هم مثل هر سال این سوال ایجاد می شود که خبری از طرح و رنگ ایرانی در لوازم مورد نیاز دانش آموز ایرانی نیست و باز هم طرح ها و شخصیت‌های کارتونی غربی باید به کیف و لوازم نوشت افزار دانش آموز ایرانی جلوه دهد.

این سوال را از علیرضا محجوب نماینده مردم تهران که بری افتتاح نمایشگاه نوشت افزار حضور یافته بود، پرسیدیم و اینکه چرا مجلس دغدغه ای برای حل این گونه مسائل فرهنگی به عنوان مطالبه گر حقوق مردم ندارد.

وی گفت: قبول داریم که باید مطالبات فرهنگی را پیگیری کنیم و این گونه مسائل امری زمان بر است که همدلی دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

محجوب در مورد واردات نوشت افزار چینی و واردات کاغذ هم گفت: ایران کشوری نیست که جنگل‌هایش پاسخگوی نیاز و تامین کاغذ باشد و واردات کاغذ امری طبیعی است. اما واردات نوشت افزار آماده و بسته بندی شده از کشورهایی مانند چین را نمی‌توان پذیرفت. چرا این مسئله باید توسط اصناف تولید داخلی انجام شود.

اما نکته دیگر اینجاست که قرار بود برای ایجاد رونق در اصناف به جای برپایی نمایشگاه،‌فروش فوق العاده در سطح صنف‌های مرتبط برگزار شود.

ابراهیم درستی در این زمینه می‌گوید: این فروش فوق‌العاده هم با تخفیف 5 تا 15 درصد در سطح پایتخت آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها