کاراگاهان اداره یکم پلیس آگاهی موفق شدند در کمتراز یک ماه و طی سه عملیات ویژه اعضای باند سارقان مسلح محموله گوشی های تلفن همراه را در محدوه اسلام شهر ،شهریار و شهرک اندیشه شناسایی و دستگیر کنند.
کد خبر: ۸۳۴۶۳۲
جزییات دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۴ مرداد ماه امسال زن و شوهری با مراجعه به کلانتری ۱۷۰ کهریزک به مأمورین اعلام داشتند که سرنشیان یک دستگاه خودرو شاسی بلند اقدام به سرقت مسلحانه از آنها کرده و با تهدید اسلحه جنگی کلاش و ضمن تیراندازی چند تیر هوایی، چمدان های آنها حاوی دهها گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان را سرقت کرده اند.

پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» و به دستور دادرس شعبه ۱۰۲ دادگاه بخش فشافویه، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: بامداد چهارم مرداد ماه بیش از ۱۸۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان را پس از انجام اقدامات قانونی از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) تحویل گرفته، چمدان های حاوی گوشی های تلفن همراه را در داخل صندوق عقب یکی از تاکسی های فرودگاه قرار داده و بهمراه همسرم، به سمت تهران حرکت کردیم.

مالباخته در توضیح نحوه سرقت چمدان های حاوی دهها گوشی تلفن همراه، به کارآگاهان گفت: در مسیر حرکت به سمت تهران بودیم که یک دستگاه خودرو سواری مشکی پاترول به شماره معلوم به تاکسی نزدیک شد و سرنشینان آن از راننده تاکسی خواستند توقف کند اما من مانع توقف راننده تاکسی شده و همچنان به مسیر خود ادامه دادیم؛ چند 10 متر جلوتر ، خودرو سواری پاترول بار دیگر به ما نزدیک شد و اینبار سرنشین آن در حالیکه یک قبضه اسلحه کلاش در دست داشت، از راننده تاکسی خواست تا توقف کند و حتی برای تهدید اقدام به شلیک چند تیر هوایی کرد؛ پس از شلیک چند تیر هوایی و احتمال تیراندازی به سمت تاکسی، به ناچار توقف کردیم و دو سرنشین جوان پاترول پس از پیاده کردن هر سه نفر ما (راننده تاکسی، مالباخته و همسر مالباخته) را مجبور کردند تا چمدان های حاوی گوشی های تلفن همراه را در عقب ماشین آنها قرار دهیم و پس از آن به سرعت از محل متواری شدند.

شناسایی مالک خودرو

با توجه به شیوه و شگرد ارتکاب سرقت و اطلاعات بدست آمده در خصوص پلاک خودرو پاترول، کارآگاهان اقدام به شناسایی مالک خودرو در شهرک اندیشه کردند و در تحقیقات از این شخص مشخص شد که خودرو در زمان ارتکاب سرقت در اختیار شخص دیگری بوده است.

صاحب خودرو پاترول پس از اطلاع از موضوع سرقت مسلحانه به کارآگاهان گفت: بنده قصد خرید فروش ماشین خود را داشتم و به همین علت در نیازمندی های روزنامه اقدام به انتشار آگهی فروش خودرو کرده بودم تا اینکه جوانی حدودا ۳۵ ساله به بنده مراجعه کرد و گفت قصد خرید یک دستگاه خودرو پاترول را دارد؛ پس از توافق بر سر قیمت، قولنامه فروش خودرو را مابین خود تنظیم کرده، قسمتی از پول خرید خودرو از سوی خریدار پرداخت و نهایتا خودرو نیز به خریدار تحویل داده شد؛ قرار شد تا مدارک خودرو در روز تسویه حساب کامل و در زمان انتقال مدارک به خریدار تحویل داده شود اما چند روز بعد، خریدار با مراجعه به بنده عنوان داشت که از خرید خودرو منصرف شده و من نیز برابر توافق و پرداخت خسارت از سوی فسخ کننده قرارداد (خریدار)، خودرو را تحویل و پول خریدار را به ایشان بازپس دادم.

دستگیری متهمان پرونده

با وجود آنکه خریدار خودرو با استفاده از مدارک مجعول اقدام به تنظیم قرار داد خرید خودرو کرده و عملا اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی این شخص در اختیار کارآگاهان قرار نداشت، تصویر بدست آمده از این شخص به عنوان یکی از سارقان توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت؛ در ادامه و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، صاحب تصویر بعنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل و سرقت بنام «سعید . ن» (۳۸ ساله) مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی مخفیگاه «سعید» در شهرستان اسلامشهر، وی ۲۷ مرداد ماه در مخفیگاهش دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل، اما در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از موضوع سرقت مسلحانه شد.

پس از شناسایی دقیق سعید توسط مالباخته و صاحب خودرو، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی دو تن از دوستانش بنام های امیر و ناصر به عنوان دیگر اعضای گروه، گفت: امیر، وظیفه زاغ زنی در داخل سالن فرودگاه و شناسایی افراد در زمان ترخیص اموال را بر عهده داشت؛ من و ناصر نیز با خودرو، در داخل پارکینگ فرودگاه منتظر تماس امیر بودیم تا پس از اعلام مشخصات افراد مورد نظر، این اشخاص را تعقیب و با تهدید سلاح اقدام به سرقت اموال آنها کنیم .

با شناسایی دو عضو دیگر این گروه از سارقین، مخفیگاه آنها در در شهرک اندیشه شناسایی و این دو نفر نیز ۱۲ شهریورماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد؛ در ادامه اسلحه جنگی غیرمجاز استفاده شده در سرقت نیز در یک ساختمان مخروبه در منطقه شهریار کشف شد.

سرهنک کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: برابر تحقیقات بعمل آمده از متهمان پرونده، دو نفر از خریداران دهها گوشی تلفن همراه مسروقه در تهران – خیابان جمهوری و منطقه شهریار شناسایی و دهها گوشی تلفن همراه مسروقه از آنها کشف شد. همچنین هر سه متهم نیز اعتراف داشتند که پس از تهیه اسلحه قصد انجام سرقت های مشابه را داشته اما با دستگیری سریع هر سه نفر آنها، این افراد موفق به انجام سرقت های مشابه دیگری نشدند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها