پزشکان آمریکایی براین‌باورند افرادی که در طول شب تنها شش ساعت یا کمتر می‌خوابند بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستند.
کد خبر: ۸۳۱۶۰۲
کم‌ خوابی خطر سرماخوردگی را تشدید می‌کند

به گزارش ایسنا، یافته‌های به دست آمده در این مطالعه بر مستندات فزآینده اهمیت خواب برای حفظ سلامتی تاکید دارد.

«آریک پراتر»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا گفت: نداشتن میزان خواب کافی پیامدی فراتر از حساس کردن و تحریک‌پذیری فرد دارد و می‌تواند بر سلامت جسم او هم تاثیر داشته باشد.

در این مطالعه 164 فرد بزرگسال در مدت دو ماه تحت کنترل و مراقبت قرار داشتند و از آنان درخواست شد تا به پرسش‌هایی در مورد فاکتورهای تاثیرگذار بر بدن همچون استرس، عصبانیت، استعمال سیگار و مصرف مواد الکلی پاسخ دهند.

همچنین الگوهای خواب این افراد را برای مدت زمان هفت روز با کمک حسگر ساعت‌مانند مورد بررسی قرار دادند.

این حسگرها مدت زمان و کیفیت خواب فرد را در طول شب اندازه‌گیری می‌کنند سپس ویروس سرماخوردگی از طریق قطره‌های بینی وارد بدن شرکت‌کنندگان این مطالعه شد و نمونه مخاط آنان به صورت روزانه مورد آزمایش قرار گرفت.

متخصصان دریافتند افرادی که در طول شب کمتر از شش ساعت می‌خوابند در مقایسه با افرادی که بیش از هفت ساعت می‌خوابند 4.2 برابر بیشتر احتمال دارد دچار سرماخوردگی شوند.

پزشکان ساله‌هاست که بر اهمیت خواب کافی برای حفظ سلامت افراد تاکید دارند و اینکه نداشتن خواب کافی با خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و حتی مرگ زودهنگام مرتبط است.

همچنین بررسی‌های پیشین حاکیست افرادی که مدت زمان کمتری می‌خوابند پس از دریافت واکسن در برابر بیماری، مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند. مطالعات اخیر تاییدی بر تمام یافته‌های قبلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها