داعش در جدیدترین فیلمی که منتشر کرده افرادش را در حال ضرب سکه های طلا و نقره ای نشان می دهد که اعلام کرده، واحد جدید پول داعشی است اما نکته جالب اینجاست که داعشی ها هنوز دستمزد نیروهای شان را با دلار آمریکایی می دهند.
کد خبر: ۸۳۱۴۴۵
فیلم جدید داعش؛ سکه های طلا ضرب می کنند اما به دلار حقوق می دهند+عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، داعشی ها می گویند علت این که هنوز از دلار آمریکایی و گاهی از پول محلی استفاده می کنند با ثبات بودن آن است. شورشیان داعش در ویدیوی جدیدشان که برخی اعتقاد دارند صحنه هایی از آن از فیلم های جنگی هالیوود دزدیده شده است، اعلام کرده اند که دینارهای طلای شان، 21 عیار است و هر سکه 4.25 گرم وزن دارد.

آنها می گویند علت ضرب سکه های طلا این است که در مقایسه با پول کاغذی هرگز ارزشش را از دست نمی دهد. با این حال قرار نیست رویاهای این گروهک تروریستی تمام و کمال به حقیقت بپیوندد مثلا گرچه داعشی ها خیال می کنند با این واحد پولی جدید قرار است اقتصاد جهان را زیر و رو کنند اما به گفته دیلی میل ، از آنجا که داعش یک گروهک تروریستی است سکه هایی که ضرب کرده واحد ارزی اش محسوب نمی شود و مورد پذیرش دیگر کشورهای جهان نیست و فقط در قلمرو سرزمین های اشغالی اش، کاربرد دارد.

داعشی ها اما به این هشدارها اهمیتی نمی دهند و قصد دارند سکه هایی از مس و نقره هم به عنوان واحد پول کوچکتر ضرب کنند. آنها در فیلمی که ساخته اند در قالب نموداری نشان داده اند که با ضرب سکه های شان ارزش دلار آمریکایی افت کرده است.

در فیلمی که داعشی ها منتشر کرده اند نقوش سکه های طلا عمدا نشان داده می شود. یکی از این سکه ها تصویری هک شده از یک گندمزار دارد که احتمالا داعش آن را نمادی از خود می داند و سکه ای دیگر کل نقشه دنیاست که زیرش تاریخی عربی نوشته شده است. در بخش های دیگری از این فیلم داعشی ها سکه های طلا را رو به هم می گیرند و ذوق می کنند و لبخند می زنند.

به نظر شما داعش چقدر سرمایه دارد که می تواند سکه های طلا ضرب کند و آن را واحد ارزی اش کند ؟ خیلی زیاد ! برای وصفش فقط کافیست بدانید که این گروهک تروریستی ، فقط از بانک اصلی موصل عراق بیش از400 میلیون دلار پول و شمار بسیار زیادی شمش طلا غارت کردند.

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها