جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته به سوی یک خودروی غیرنظامی تیراندازی کردند که موجب کشته شدن پنج نفر شد. یک مسئول در ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد افراد کشته شده مسئول حمله موشکی روز پنجشنبه به یک روستای واقع در اراضی اشغالی بوده‌اند. یک مسئول دیگر صهیونیستی نیز اعلام کرد در حمله به ارتفاعات جولان دست‌کم چهار نفر کشته شده‌اند. در همین رابطه روزنامه صهیونیستی معاریو مدعی شد این حمله به کشته شدن پنج نفر از جنبش جهاد اسلامی منجر شده است. این حمله در پی حملات متقابل دو روز پیش در ارتفاعات جولان اتفاق می‌افتاد.
کد خبر: ۸۲۷۸۹۷

ارتش تل‌آویو شامگاه پنجشنبه بار دیگر به سوریه حمله کرد. این حمله پس از آن انجام شد که هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود «هر کسی به ما حمله کند، به او آسیب می‌رسانیم». وی روز گذشته نیز در پی حملات هواپیماهای اسرائیلی به جولان گفت: ما به دنبال افزایش تنش نیستیم اما سیاست ما در قبال آنهایی که به ما حمله می‌کنند، تغییر نکرده است. وی مدعی شد عوامل جمهوری اسلامی ایران پشت‌سر پرتاب موشک به سوی اراضی اشغالی بوده‌اند. از سوی دیگر موشه یعالون، وزیر دفاع اسرائیل نیز سازمان جهاد اسلامی را متهم به انجام حملات موشکی کرد و گفت این موشک‌ها با رهنمود ایران و حزب‌الله شلیک شده است. تل‌آویو مدعی است که حملات خود را در واکنش به اصابت پنج راکت به منطقه «اصبع الجلیل» در شمال اراضی اشغالی انجام داده است. رژیم صهیونیستی، سازمان جهاد اسلامی فلسطین را به دست داشتن در حملات راکتی از بلندی‌های جولان به شمال اسرائیل متهم کرد و دولت سوریه را در قبال این حملات مسئول دانست. این در حالی است که جهاد اسلامی ضمن تکذیب این اتهامات، آن را بهانه‌ای برای تعرض به این جنبش و رهبران آن دانسته و نسبت به عواقب آن به تل‌آویو هشدار داده بود. گروه دید‌‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن و نزدیک به معارضان مسلح سوریه از کشته‌شدن چند سرباز سوریه در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های سوریه در داخل اراضی این کشور خبر داد.

در یک تحول دیگر اعلام شد گروه تروریستی داعش پس از تخریب یک دیر در شهرک القریتین در استان حمص، ده‌ها مسیحی را در این استان ربوده و به مناطق تحت کنترل خود در شمال شرق سوریه منتقل کرده است. گروه تروریستی داعش دلیل این اقدام را عبادت غیرخدا در این مکان اعلام کرد، این در حالی است که در طول تاریخ اسلام، مسیحیان در مناطق مسلمان‌نشین بدون هیچ مشکلی به اعمال عبادی خود می‌پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها