وضعیت ایران در ذیل بندهای فصل7 منشور ملل‌متحد

آیا تنها باید برای جنگ مذاکره می کردیم

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: همانطور که ایشان فرمودند، هم در مذاکرات، هم در خود توافق و هم در بعد از توافق، همه راه‌های نفوذ دشمن به حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بسته شده است و بسته می ماند.
کد خبر: ۸۲۷۲۸۴
عراقچی: همه راه‌های نفوذ دشمن بسته خواهد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدعباس عراقچی در حاشیه ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در جمع خبرنگاران افزود: بیاناتی که مقام معظم رهبری دیروز در جمع علمای جهان اسلام و تشیع داشتند، کاملاً‌ گویا و روشن بود.


وی گفت: نفس مذاکرات هسته ای در حقیقت نشان‌دهنده مبارزه مستمر با استکبار جهانی و زیاده‌طلبی‌ها و زورگویی‌های کشورهای غربی بود که می خواستند جمهوری اسلامی ایران را از حقوق هسته ای خود محروم کنند.


عراقچی افزود: نتیجه نبرد 12 ساله در حقیقت این شد که حقوق مردم ایران و برنامه هسته ای ایران تثبیت شده و اراده مردم ایران به کرسی نشسته است.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: آنها می خواستند ما را از غنی سازی محروم کنند اما در نهایت این مردم ایران بودند که با غنی سازی از مذاکرات بیرون آمدند.


وی افزود: فکر می کنم خود مذاکرات در حقیقت برای بستن راه‌های نفوذ غربی‌ها و جلوگیری از زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آنها بوده که به نتیجه نشسته است و ان‌شاء‌الله در ادامه مسیر هم همینطور خواهد بود.


عراقچی گفت: این توافق و مذاکرات نتیجه توانمندی‌های مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است و ان‌شاءالله این توانمندی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و روز به روز قوی‌تر خواهد شد.


وی افزود: من مطمئنم با استفاده از فرصت‌هایی که توافق ایجاد می‌کند، جمهوری اسلامی ایران هر چه مقتدرتر در منطقه و در سطح بین‌الملل ظاهر خواهد شد و این صرف نظر از آن است که این توافق در نهایت به تصویب در مراحل قانونی برسد یا نرسد.


مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای کشورمان گفت: فکر می کنم نفس اینکه شش کشور بظاهر قدرتمند دنیا مجبور شدند در مقابل جمهوری اسلامی ایران به خط شوند و بیایند در مقابل نمایندگان این مردم بنشینند و به دنبال یک راه حل مذاکراتی باشند و همه تهدیدها و تحریم‌هایشان را کنار بگذارند، این خود نشان‌دهنده عزت مردم ایران و توانمندی‌های مردمی ایران است و به همین ترتیب هم ادامه پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها