با هشدار در مورد آتش زدن خانه‌ها؛

داعش به مردم شهر "سرت" آماده‌ باش داد

منابع محلی از به هلاکت رسیدن 50 تروریست داعشی طی درگیری میان اهالی شهر سرت لیبی و گروهک تروریستی داعش خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری الجزیره، شهر سرت لیبی از روز چهارشنبه گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان عناصر این گروهک تروریستی و اهالی شهر سرت و قبایل اطراف آن بوده است که به دنبال بازپس‌گیری این شهر از چنگال تروریست‌های داعشی هستند.
کد خبر: ۸۲۶۷۸۹

تروریست‌های داعش با حمله به منطقه مسکونی سوم، واقع در سرت پیش از بمباران این منطقه، دست به کشتار اهالی این منطقه زدند. این گروهک تروریستی در جنایتی با حمله به یک بیمارستان 12 زخمی بیمارستان را به قتل رساندند و آنجا را به آتش کشیدند. سرت از سه‌شنبه هفته گذشته نیز شاهد اعتراض و تظاهرات مردمی علیه حضور داعش در این شهر است.

از زمان سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی دیکتاتور لیبی در سال 2011، گروه‌های شبه نظامی در حال جنگ در این کشور هستند.‌/‌ ایرنا

انصارالله: منصور هادی در آینده یمن نقشی ندارد

عضو شورای سیاسی انصارالله اعلام کرد این جنبش هرگز اجازه نمی‌دهد رئیس‌جمهور فراری و خائن یمن در آینده سیاسی این کشور نقشی داشته باشد.

علی هاشم الحوثی، عضو شورای سیاسی انصارالله افزود: جنگی که شبه‌نظامیان منصور هادی در جنوب یمن به راه انداختند، همگی به‌منظور تحقق اهداف رژیم آل‌سعود در یمن است. وی از همه مردم و احزاب ملی فعال در یمن خواست با کنار گذاشتن اختلافاتشان، صفوف خود را برای مقابله با تجاوز عربستان و حفظ یمن و حفاظت از کشور و دستاوردهای ملی آن یکپارچه کنند./ ایسنا

ارتش اسرائیل برای حمله زمینی به سوریه آماده می‌شود

ارتش رژیم صهیونیستی بتازگی رزمایش گسترده‌ای را در بلندی‌های اشغالی جولان برگزار کرد که حمله زمینی محدود به خاک سوریه نیز یکی از محورهای اصلی این رزمایش‌ها بوده است. به گزارش شبکه المیادین و به نقل از شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش صهیونیستی در حال بررسی حمله زمینی محدود به سوریه در پاسخ به تیراندازی‌های اخیر از خاک این کشور به اراضی اشغالی است.

منبع مذکور تصریح کرد ارتش رژیم صهیونیستی اوضاع جبهه شمالی را پرتنش و ناامن توصیف کرده است و با توجه به حضور برخی گروه‌های افراطی که بعضا دارای سلاح شیمیایی نیز هستند، هر لحظه ممکن است درگیری‌هایی در این منطقه صورت گیرد.

به همین منظور، ارتش خود را برای هر سناریویی آماده می‌کند. البته برخی منابع امنیتی صهیونیستی احتمال حمله زمینی به سوریه را بسیار ضعیف دانسته‌اند./ ایسنا

سرکرده بوکوحرام زنده است

سرکرده گروه بوکوحرام در پیامی صوتی اعلام کرد زنده است و از این سمت برکنار نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ابوبکر شیکاو، سرکرده گروه بوکوحرام در این پیام صوتی هشت دقیقه‌ای ادعاهای مطرح شده توسط ادریس دبی، رئیس‌جمهور چاد را درباره کناره‌گیری‌اش از سمت رهبری این گروه شبه‌نظامی رد کرد و این رئیس‌جمهور را خودکامه و فردی ریاکار نامید.

وی افزود: گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده درباره کشته شدن من یا این‌که من بیمارم، نادرست هستند. تمامی این اخبار نادرست و دروغ است. اگر درست بودند، من اینجا برای شما صحبت نمی‌کردم.

رئیس‌جمهور چاد 12 آگوست اعلام کرده بود اقدامات برای مقابله با بوکوحرام فعال در نیجریه موفقیت‌آمیز بوده و تا پایان سال جاری میلادی خاتمه می‌یابد. وی به خبرنگاران در انجامنا، پایتخت جمهوری چاد گفته بود این گروه مدت‌هاست توسط شیکاو هدایت نمی‌شود و جانشین وی به نام محمد داوود آماده مذاکره است.‌/‌ ایسنا

اعتراضات گسترده ضدژاپنی در هنگ‌کنگ

شماری از اعضای نهادها و سازمان‌های مدنی هنگ‌کنگ در اعتراض به جرایم جنگی ژاپن در جنگ جهانی دوم دست به اعتراض زدند. این تجمعات از روز یکشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در همین حال اعضای سازمان‌های محلی مدنی در این منطقه از ژاپن خواسته‌اند به عنوان مسبب این جرایم به چینی‌ها و هنگ‌کنگی‌های مصیبت‌دیده غرامت بپردازد. شماری از اعضای این نهادها با حضور در مقابل کنسولگری ژاپن در هنگ‌کنگ شعارهای ضدژاپنی سر دادند و نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها عبارت «هنگ‌کنگی‌ها هنوز خشمگین هستند» نوشته شده بود./ ایسنا

ربوده شدن یک تبعه آلمانی در کابل

پلیس کابل پایتخت افغانستان دیروز تائید کرد افراد ناشناس پیش از ظهر دوشنبه یک تبعه زن آلمان را در این شهر ربودند. این تبعه آلمانی ساعت 9 صبح دوشنبه از دفتر کارش در منطقه‌ای در کابل خارج شد و پس از سوار شدن به خودرو، توسط افراد ناشناس ربوده شد.

گفته می‌شود این زن آلمانی، کارمند یک موسسه خارجی در کابل بوده است. پلیس کابل در تلاش برای یافتن وی است، اما تاکنون از سرنوشت این تبعه آلمانی خبری منتشر نشده است. تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این آدم‌ربایی را به عهده نگرفته است./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها